Welkom bij Infiniti - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Welkom bij Infiniti

Welkom bij Infiniti

31 mrt 2014

Wellicht is het u niet ontgaan dat het automerk Inifiniti een forse reclamecampagne is gestart op radio en TV. Er wordt een nieuwe diesel gepromoot. Extra incentive bij het maken van een proefrit is dat u kans maakt op 2 kaarten voor de Formule 1 in België.

Een relatie die in september een nieuwe auto wil hebben, is geïnteresseerd. Hij vond het ook een leuke incentive. Hij wil graag een proefrit maken en ging zoals aangegeven op de reclame naar www.infiniti.nl. Op zich geen heel handig webadres, want veel mensen weten niet precies hoe ze het schrijven en komen dan op andere websites uit. Daarom was bijvoorbeeld www.heerlijkrijden.nl een veel betere én leukere geweest, maar dat terzijde.

Na het adres ingetikt te hebben, werd hij direct doorgelinkt naar de Europese website. De met veel bombarie aangekondigde reclameactie is in geen velden of (snel)wegen te vinden. De site is volledig in het Engels en nodigt de bezoeker uit om naar de autoshow in Geneve te komen. Een taalwissel naar Frans, Duits, Italiaans of Pools is wel mogelijk, maar Nederlands niet.

Het is bij Infiniti waarschijnlijk geen crisis. Welk reclamebureau en welke marketing manager hebben deze actie opgezet? Waarschijnlijk geen mogelijke prospects voor de nieuwe Infiniti diesel, want anders hadden ze één en ander nog eens goed nagelopen. Een actie opzetten is één, maar het geheel kloppend maken, is iets heel anders.

Het is en blijft kunst om je in de voeten van de (toekomstige) Klant te verplaatsen. Menig bedrijf is goed in het opzetten van acties, procedures en campagnes, maar slaan dat laatste stukje net even over. En dat is zo’n zonde. De actie van Infiniti is best leuk, maar op deze manier nagenoeg waardeloos. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Hoe makkelijk én leuk is het om bij uw organisatie Klant te worden én te blijven?

Overigens vond de relatie na enige tijd zoeken op de site de incentive en hij vroeg een proefrit aan. Hij heeft nog niks vernomen. Ze zijn waarschijnlijk een stukje rijden!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing