Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: februari 2009 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: februari 2009

Leesvoer voor Klantgerichtheidfans: februari 2009

2 feb 2009

Weet u welke Klanten ambassadeur zijn?
Zowel in tijden van economische voorspoed als tegenspoed is het ideaal om over een grote schare ambassadeurs te beschikken. Een ambassadeur is volgens mijn definitie iemand die bereid is om een ander te adviseren voor uw organisatie te kiezen zonder dat die daar vooraf voor wordt beloond. Natuurlijk is het leuk om de ambassadeur te bedanken als die iemand heeft aangebracht. Een telefoontje kan in zo'n geval al genoeg zijn, maar ook een "ouderwetse" fles champagne kan in de smaak vallen. Het gaat vooral om de aandacht. Het voordeel van veel ambassadeurs mag duidelijk zijn. U verlaagt uw kosten voor marketing en er is geen betere reclame te wensen dan die van een bestaande Klant. Wij adviseren u van harte om komende maanden aan uw Klanten te vragen of ze ambassadeur voor uw organisatie zijn. Bij twijfel of een nee is het voor u gelijk een kans om te achterhalen waarom dat zo is. U heeft dan immers de kans om dat alsnog te realiseren. Vergeet overigens niet om in uw systeem vast te leggen wie wel en geen ambassadeur zijn inclusief de reden. Zo kan iedereen met Klantencontact in de organisatie gebruik maken van deze bijzonder belangrijke Klantinformatie. Veel succes!

Kasteel Montfoort: simpel en leuk!
Klik op de afbeelding om een vergroot exemplaar te zien van dit leuke voorbeeld.

Welkom nieuwe Klant
Stel iemand wordt Klant bij uw organisatie. Een vrolijk moment zou je zeggen. Tijdens mijn scans op het gebied van Klantgerichtheid vormt het beoordelen hiervan een onderdeel. Helaas blijkt vaak dat de opdrachtbevestiging en vervolgens de factuur de momenten zijn om dit heugelijke feit te vieren. Niet echt een vrolijke boel dus. Ook intern wordt veel te weinig genoten van het binnenhalen van een nieuwe Klant. Hoe is dit binnen uw organisatie? Onderstaande foto trof ik zaterdag aan in een landelijke winkelketen. Het disrespect voor de Klant straalt er vanaf. Dergelijke mededelingen tref ik ook regelmatig bij kantoorpanden aan. Wellicht goed om ook even in het eigen pand te controleren.

Column Feike Cats
Op www.houdenvanKlanten.nl onder de button nieuws kunt u een column lezen van Feike Cats. Het gaat over de relatie tussen dealerbedrijven, de financiële crisis en Klantgerichtheid. Tevens kunt er een stukje lezen uit De Adformatie van een week geleden. Veel directeuren van grotere organisaties vinden dat alle aandacht uit moet gaan naar de Klant. Zouden ze het dan toch gaan begrijpen?

Tot volgende maand!Nieuwsbrieven van de jaren hiervoor kunt u vinden op www.cmenc.nl. Klik vervolgens door op de button Nieuws.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing