Enquête van ABN AMRO: rijp voor de leukste thuis - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Enquête van ABN AMRO: rijp voor de leukste thuis

Enquête van ABN AMRO: rijp voor de leukste thuis

14 jan 2014

Onlangs opende ik na een actie op de hockeyclub twee jongerenrekeningen bij de ABN AMRO. De kinderen hadden een rekening nodig om zelf wat meer te kunnen doen en we kregen er een gratis hockeystick bij, dus leuke actie. Enkele weken later werd een en ander prima in gang gezet en afgehandeld. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen. Maar ja de bank wil graag weten hoe hun medewerkers dat hebben gedaan en dus ontving ik een uitnodiging om aan een enquête mee te werken. “Vriendelijk” als ik ben, sla ik deze uitnodiging natuurlijk niet af. Vol goede moed klik ik op de link en kom ik terecht bij de eerste vraag.

Ja u leest het goed. Bovenstaande is de eerste vraag naar aanleiding van het open van een jongerenrekening.

Vervolgens komt de vraag waarom je dit gevoel aan het contact hebt overgehouden? “Gelukkig” krijg je maximaal 200 karakters om je antwoord in te vullen.

De volgende vraag is een rapportcijfer om je ervaring in te vullen. Dat rapportcijfers niet werken bij een enquête weten ze bij de bank blijkbaar niet. Ze zijn niet zo goed in cijferen wellicht.

De rest van de vragen zal ik u besparen. Een ding wordt me al snel duidelijk. Al die vragen zijn gericht op het controleren van de medewerker. Er zal wel een bonussysteem aan vast hangen, bedenk ik me. Zeker als ik de laatste alinea lees:

U kunt nu zelf kiezen of de medewerker uw naam mag zien bij de antwoorden die u gegeven heeft. Door uw naam aan de resultaten te koppelen, kan onze medewerker terugdenken aan het contact met u. Hij/zij kan uw antwoorden op de vragen dan ook beter plaatsen en er iets van leren. De medewerker krijgt uw antwoorden met uw naam erbij te zien als u daarvoor toestemming geeft. Die toestemming kunt u hierna geven.

Ik geef de toestemming en ben bij het einde van de enquête aangekomen. Ik druk op verzenden en het volgende bericht verschijnt in beeld:

Sorry, deze pagina bestaat niet (meer)

Ik geloof het zelf niet, maar ook als ik de enquête invul naar aanleiding van het openen van de tweede rekening volgt de zelfde mededeling. Na zoveel knulligheid vraag ik me oprecht af wie dergelijke enquêtes opstelt, goedkeurt en controleert? En hoeveel kosten hiermee gepaard gaan? Hoeveel mensen zijn hier mee bezig geweest?

En vervolgens teleurgesteld zijn bij de ABN AMRO dat de response op de enquêtes zo laag is. Geen idee hoe dat komt!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing