Gemiste kans van Greenpeace - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Gemiste kans van Greenpeace

10 jan 2014

Gisteren aan het einde van de middag liep ik de plaatselijke supermarkt binnen. Ik zag twee mensen staan, maar gaf ze geen aandacht.

Na het afrekenen toen ik de supermarkt uit wilde gaan, werd een mevrouw voor mij in het Engels aangesproken. De vrouw begreep de vraag niet. De man naast haar vroeg of ze Nederlands sprak. Ze zei "ja". Hij begon een verhaal over Greenpeace. De vrouw die weinig zin en/of tijd had zei dat ze al lid was van Greenpeace. De man reageerde een soort teleurgesteld. "Oh ok, eh ja. Nou dat was het dan" en direct wendde hij zich van haar af. Ik had de mazzel dat ik dicht achter de vrouw liep en ze waarschijnlijk dachten dat ik bij haar hoorde, dus ik kwam "ongeschonden" de winkel uit. Maar wat een gemiste kans is dit van Greenpeace. Ik zou het heel anders oppakken in de geest van Klanthousiasme en Houden van Klanten.

"Dag mevrouw, mag ik u iets vragen namens Greenpeace". Bij "ja" als antwoord: "Bent u bekend met onze organisatie?" Afhankelijk van het antwoord kan dan een vervolggesprek plaatsvinden. Stel dat iemand aangeeft al lid te zijn dan moeten juist alle toeters en bellen gaan luiden. In positieve zin wel te verstaan. "Dat is super om te horen. Daar zijn we erg blij mee. Mag ik u namens Greenpeace dan deze walvis sleutelhanger overhandigen? En graag wijs ik u ook nog op onze leuke actie. Als u een nieuw lid aanbrengt dan krijgt u twee bioscoopbonnen voor de natuurfilm... gratis. Ik geef u de kaart met actiecode gelijk mee, maar voel u vooral niet verplicht. We zijn al blij dat u lid bent. En nog een fijne dag gewenst."

Dat maakt een heel andere indruk bij de mensen die langs lopen. Groot probleem bij dit soort acties is dat er vaak mensen worden ingezet die worden "afgerekend" op het aantal nieuwe leden dat ze hebben aangebracht. Ze zijn dus eigenlijk niet blij als er iemand langs loopt die lid is. En zo werkt het helaas bij veel organisaties. Een overtuigender bewijs om sales en marketing niet te scheiden valt haast niet te leveren. Dus grijp uw kans en pak het Klanthousiast aan. Beloon bestaande Klanten en niet alleen de nieuwe!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..