Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie januari 2014 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie januari 2014

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie januari 2014

7 jan 2014

Recensie van Management Boek over bijdrage Feike Cats aan middag "Wat wil de Klant" Hoe gaat u uw medewerkers en Klanten in 2014 enthousiast maken?

'Een enthousiaste Klant praat graag over een bedrijf', vertelt Feike Cats soepel. 'Is het leuk om met uw bedrijf zaken te doen?' De auteur van Het inspiratieboek voor Klanthousiasme pleit voor meer lol in het zakendoen. 'In Nederland besteden we vaak aandacht aan wat er niet goed gaat. Maar maak naast de klachtenprocedure ook een complimentenprocedure.' Vraag uw klagende Klant: Hoe wilt u dat het wordt opgelost? 'Vaak vraagt de Klant veel minder dan u zou bieden.' Wanneer voelt u zich als Klant goed behandeld, vraagt hij het publiek. Opvallend is de verscheidenheid aan antwoorden: als een bedrijf zijn beloften nakomt, als ik iets extra's krijg, wanneer ik als mens behandeld wordt. Elke Klant is anders, dus speel in de verschillende Klantbehoeften. 'Wij zijn allemaal megagevoelig voor contact.' Dat bleek ook toen Cats bij de politie gevraagd werd om het tevredenheidscijfer omhoog te krijgen, zodat het politiebureau subsidie zou krijgen. Wanneer heb je het meeste contact met burgers, was een van zijn eerste vragen. Dit bleken bij de aangiftes te zijn. Hoeveel contact hebben jullie daarna nog met deze burgers? Dit bleek maar zelden te zijn, waarop Cats aanraadde om de mensen die aangifte gedaan hadden, eens te bellen. Het tevredenheidscijfer schoot omhoog, maar dat niet alleen, de politie kreeg ook veel meer informatie over de aangifte, die mensen eerder nog vergeten waren. 'Vraag aan je doelgroep wat zij leuk vinden en bel je ambassadeurs een paar keer per jaar om hun verhaal te horen.'

Iedereen een Klanthousiast jaar gewenst! Veel lol en succes daarbij!

Coolblue en Klanttevredenheid
Een gesprek met Pieter Zwart, GameChanger van het Jaar 2013, die van Coolblue een miljardenbedrijf wil maken. 'Het is nooit af.'

Pieter Zwart van Coolblue is tijdens MT's GameChangers-event in Amsterdam uitgeroepen tot GameChanger van het Jaar 2013. Een jury onder leiding van Willem Vermeend noemde zijn bedrijf 'een sieraad voor het land'. Een interview met de prijswinnaar leest u op houdenvanKlanten.nl

Het perfecte visitekaartje maakt blij (aangeleverd door Erik Mathlener)

"Goedemiddag meneer. Mijn naam is Erik Mathlener. Als het goed is, is er een parkeerplaats voor me gereserveerd." "Jazeker meneer Mathlener. U kunt parkeren op nummer 22."
Zo begon de ontvangst bij de intercom. De hele parkeergarage leek vol, en warempel, plekje nummer 22 was voor mij vrijgelaten. Maar het werd nog veel mooier!
Lees verder op houdenvanKlanten.nl

Richt u op blijvers en niet alleen op opzeggers (aangeleverd door een relatie)

Het wijzigen van een meer dan 15 jaar gebruikte mailaccount heeft ook zo z'n uitdagingen. Bijvoorbeeld 15 jaar klant voor € 51,50 per maand bij KPN webmail (Planet). Op het moment dat je opzegt komen ze met een goedkoper abonnement en voegen er nog even aan toe dat het ook beter is. Indien je daar niet op in gaat mag je voor € 4 je mailnaam behouden. Was wel handig geweest, maar toch maar niet! Dan Caiway: we hebben/krijgen glasvezel netwerk! Grote reclame, goedkope tarieven. Puntje bij paaltje, tsja bij u nog niet en dus een wat duurder abonnement. Dan iedereen op de hoogte stellen, account wijzigen in de juiste adressering en dan de reclame mail die bounced omdat je niet terug mag mailen. Terwijl ze toch graag jouw mailadres willen hebben.

Wat doet u in 2014 voor Klanten die Klant blijven?

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing