Het perfecte visitekaartje maakt blij - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Het perfecte visitekaartje maakt blij

Het perfecte visitekaartje maakt blij

6 jan 2014

“Goedemiddag meneer. Mijn naam is Erik Mathlener. Als het goed is, is er een parkeerplaats voor me gereserveerd.”
“Jazeker meneer Mathlener. U kunt parkeren op nummer 22.”
Zo begon de ontvangst bij de intercom. De hele parkeergarage leek vol, en warempel, plekje nummer 22 was voor mij vrijgelaten. Maar het werd nog veel mooier!

Ik liep op de balie af en een vriendelijk glimlachende meneer stak zijn hand over de balie naar me uit. “Goedemiddag meneer Mathlener, ik weet van uw afspraak. Ik zal mevrouw de Vries direct bellen dat u er bent. Wilt u een kopje koffie of thee?”
Verrast door deze aanpak antwoordde ik: “Eh, een koffie graag”.
“Ik ga voor u een lekker kopje inschenken.” En alsof hij mijn gedachten kon lezen voegde hij eraan toe: “Het sanitair is hier om de hoek.”

Na de pitstop wachtte ik bij de leestafel op mijn afspraak. Het was rond het middaguur, en medewerkers liepen naar buiten voor een wandelingetje. De vriendelijke meneer groette iedereen bij de voornaam! Soms was iemand hem te snel af en groette als eerste. Ook bij de voornaam.
Even later liep een medewerker naar de balie. Ik hoorde hem zeggen dat het zijn laatste dag was en dat hij afscheid kwam nemen. “Je bent het perfecte visitekaartje!” meende hij oprecht. Hij gaat de sympathieke receptionist missen, denk ik.
Ik was onder de indruk en kon het niet laten de man een compliment te maken. Zijn reactie was schitterend: “Dit is toch normaal? Ik krijg zoveel voldoening uit mijn werk, ik zou niet weten hoe je het op een andere manier kunt doen.”
Later hoorde ik van een van mijn cursisten dat als ik over een half jaar weer aan de balie zou staan, dat de man mijn naam nog zou kennen. “Beslist!”.

Wow, van zoveel echte klantvriendelijkheid word ik echt even stil.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing