Wat een gemiste kans? Lees en leer hoe het beter kan! (aangeleverd door een relatie) - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Wat een gemiste kans? Lees en leer hoe het beter kan! (aangeleverd door een relatie)

Wat een gemiste kans? Lees en leer hoe het beter kan! (aangeleverd door een relatie)

26 nov 2013

Steppin Out’ (gestart in 1983 in Utrecht) was een keten van kwaliteitsmodezaken met een 10-tal vestigingen. Ondergetekende is daar sinds de jaren ’80 klant. Aangezien ik bijna 30 jaar klant ben, kan je bedenken wat ik daar ongeveer gespendeerd heb…

Vorig jaar is het bedrijf failliet gegaan (teveel hooi op de vork, economische crisis). Dit jaar heeft het bedrijf onder een nieuwe eigenaar een doorstart gemaakt. Je zou dan zeggen: zorg goed voor je (oude) klanten om te zorgen dat deze ook weer nieuwe, enthousiaste klanten worden.

In mijn geval had ik nog aan € 100 aan cadeaubonnen liggen. Bijgaand mijn mail n.a.v. het feit dat deze bonnen niet inwisselbaar zijn en men mij het bod doet om 10% hiervan als korting te geven.

Geachte heer / mevrouw,

Als klant van het 1e uur van het ‘oude’ Steppin Out, wil ik graag het volgende met delen.

Uiteraard was ik onaangenaam verrast toe ik hoorde dat Steppin Out failliet was gegaan. Als langjarige klant – vanaf mijn studententijd in de jaren ’80 – heb ik bij Steppin Out altijd met veel plezier mijn kleding gekocht. Ben in het algemeen altijd zeer tevreden geweest over de kwaliteit van de kleding en de dienstverlening in de winkels.

Ook bij evenementen als verjaardagen en Sinterklaas vroeg én kreeg ik altijd weer kledingbonnen die ik met veel plezier bij ‘jullie’ verzilverde. Momenteel heb ik nog steeds voor ruim € 100,00 aan bonnen in mijn bezit.

Ik was dan ook zeer onaangenaam verrast dat, bij het recente bezoek dat mijn vrouw aan de winkel in Utrecht bracht, bleek dat deze ‘oude’ bonnen niet verzilverd konden worden. Ik weet natuurlijk dat Steppin Out in andere handen is overgaan en dat jullie geld moeten / willen verdienen, maar het was bijzonder sjiek geweest als jullie richting een vaste en trouwe klant als ik, ‘iets’ met deze bonnen hadden gedaan (dat deze bv voor een deel kunnen worden verzilverd). Dit stelt me bijzonder teleur.

Op uw website rept u over ‘bekende gezichten’ en het ‘DNA’ van Steppin Out. Ik kan u verzekeren dat het ‘oude’ Steppin Out iets zorgvuldiger zou zijn omgegaan met haar vaste klanten. Als nieuwe organisatie zou u volgens mij zuinig moeten zijn op deze groep; sterker u zou er veel zo niet alles aan moeten doen om deze ‘ambassadeurs’ aan u te binden.

Ik ben bang dat u zichzelf op deze manier een hele slechte dienst hebt bewezen.

Het antwoord

Wij vinden het natuurlijk uitermate vervelend dat u een onaangename ervaring heeft met het ' nieuwe' Steppin Out en willen ook uiterst zorgvuldig omgaan met al onze trouwe klanten.

In juli hebben twee nieuwe eigenaren Steppin Out overgenomen en is er een nieuwe start gemaakt. Wij doen er op dit moment alles aan om van Steppin Out weer een gezond en fris nieuw bedrijf te maken.

Helaas bent u niet de enige met uitstaande tegoedbonnen. Dit gaat om een heel erg groot bedrag waar wij ook geen controle over hebben en ook zijn deze bonnen erg fraude gevoelig. Mede hierdoor zijn we genoodzaakt om deze bonnen niet meer aan te kunnen nemen. Wij zouden u wel een korting willen geven van 10% van het bedrag van uw uitstaande bonnen.

Komend jaar bestaat Steppin Out 30 jaar en zullen er ook weer leuke en feestelijke acties zijn.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben en dat u deze situatie kunt begrijpen en wij zien u uiteraard erg graag terug in 1 van onze winkels.

Noot van Houden van Klanten: Het zal duidelijk zijn dat onze relatie en met hem vele anderen niet terug zullen gaan naar een van de winkels. Wat een gemiste kans!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing