Uw Klanthousiaste organisatie

"Wilt u er een spuitbus bij?" en de invloed van social media!

"Wilt u er een spuitbus bij?" en de invloed van social media!

21 nov 2013

Het is een vraag die je bijna standaard krijgt als je schoenen koopt. Zeg je dan ja of nee? Radiopresentator Astrid de Jong uit Kampen zei "nee". Nou, dat heeft ze geweten.

Astrid had bij de Dolcis in de Oudestraat in Kampen een paar laarsjes gekocht voor haar kind. Afgeprijsde laarsjes van dertig euro. Ook Astrid kreeg bij het afrekenen de vraag: "Wilt u er een spuitbus bij?" Astrid zei eerlijk tegen het kassameisje dat ze de spuitbus toch niet zou gebruiken en er daarom niet eentje wilde kopen.

Bazin grijpt in

De bazin van het kassameisje legde zich daar niet zo snel bij neer. Ze sprak Astrid aan en legde uit dat het toch echt belangrijk was om de laarsjes regelmatig in te spuiten. Astrid hield voet bij stuk en gaf nog een keertje aan dat ze die moeite toch niet ging doen voor goedkope laarsjes voor een kind dat ze toch snel aftrapt.

De bazin werd geïrriteerd en zei dat ze dan op de kassabon wilde schrijven dat ze weigerde een spuitbus te kopen. Astrid vond dat prima. Pas toen ze thuis was zag ze wat er nou echt op de kassabon was geschreven: "Mevrouw gaat de schoenen niet onderhouden."

Verontwaardiging op Twitter

Astrid plaatste een foto van het bonnetje op Twitter:

Foto: @astridislief

Noot van Houden van Klanten: Social media worden steeds vaker ingezet zowel voor enthousiasme als minder positieve ervaringen. Ook Trijntje Oosterhuis kan daar inmiddels over meepraten. Zij beloofde voor elke like op Facebook een euro over te maken naar giro 555. In mum van tijd had ze 200.000 likes. Dat ging haar te ver. Met veel negatieve publiciteit tot gevolg.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing