Open brief aan de heer Alexander Saul, Directeur Zakelijke Markt van Vodafone - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Open brief aan de heer Alexander Saul, Directeur Zakelijke Markt van Vodafone

Open brief aan de heer Alexander Saul, Directeur Zakelijke Markt van Vodafone

11 okt 2013

Geachte heer Saul,

Enkele weken geleden stuurde ik u een brief om mijn abonnement op een Vodafone “dongel” op te zeggen. Sinds juli 2008 ben ik met mijn bedrijf Houden van Klanten bij uw organisatie Klant. Vanaf dat moment betaal ik per maand € 19,94 voor mijn abonnement. Dat betekent in totaal ruim € 1.236. Vandaag ontving ik van u een mail u waarin u aangeeft dat u mij niet graag ziet vertrekken. Om die woorden kracht bij te zetten, biedt u mij een aantrekkelijk aanbod om mijn contract alsnog te verlengen.

Heeft u wel eens nagedacht over de impact van deze boodschap richting een Klant die 62 maanden op tijd heeft betaald? Ik vind het belachelijk dat u met zo’n boodschap komt op het moment dat ik heb opgezegd. Het bevestigt dat ik de juiste beslissing heb genomen om mijn contract op te zeggen.

Wat heeft u er de afgelopen tijd aan gedaan om een trouwe Klant te belonen en te motiveren om bij uw organisatie te blijven? Een enthousiaste Klant heeft een verhaal en vertelt dit graag door. Een teleurgestelde Klant vertelt dit echter nog veel sneller door.

Ik wil u van harte adviseren om met uw marketing specialisten om de tafel te gaan zitten en te bespreken wat u kunt doen om uw bestaande Klanten enthousiast te maken. Mogelijkheden genoeg en de voordelen hoeven helemaal niet altijd op het financiële vlak te liggen.

De kans is dan groot dat bestaande Klanten langer blijven en zo enthousiast worden dat ze uw organisatie aanbevelen. Uw marketingkosten kunnen dan omlaag en het rendement gaat omhoog. Ik wens u veel succes en wijsheid!

Met teleurgestelde groet,
Houden van Klanten B.V.

Feike Cats

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing