Nieuws - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Nieuws

Recensie "Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme" - Koos Groenewoud

14 aug 2013

KlantHOUsiasme.

Mensen die Feike Cats en zijn bedrijf “Houden van Klanten” niet kennen zullen zich bij het lezen van de titel niet realiseren dat de titel “klanthousiasme” verband houdt met de naam van zijn bedrijf, in combinatie met het woord Enthousiasme.

Ondergetekende kent Feike Cats een jaar of 6 en heeft grote waardering voor diens visie. Ik was aanwezig bij een aantal van zijn presentaties. Feike weet waar het over gaat. Uiteraard las ik met plezier zijn eerste boek “Theorie bestaat niet”. Ik heb zijn nieuwe boek “Klanthousiasme” in een klap uitgelezen en kan het van harte aanbevelen.

Het boek spreekt mij erg aan, omdat het niet alleen een goed kijk geeft op de wijze waarop je om zou moeten gaan met klanten, maar ook omdat er zaken als Hostmanship en leiderschap aan de orde komen. Feike geeft een aantal mooie voorbeelden.

Ik zeg en schrijf wel eens “Fish starts stinking at the head”. Feike geeft het belang aan van betrokkenheid van management en directie als het gaat om de relatie met klanten.

Hij gaat achtereenvolgens in op de volgende succesfactoren (Ik zou ze $ucce$ factoren noemen…).

  • Succesfactor 1. Een enthousiaste Klant heeft een verhaal
  • Succesfactor 2. Het plezier van Klanthousiasme
  • Succesfactor 3. Klantvriendelijk / Klantgerichtheid
  • Succesfactor 4. Een tevreden Klant / Een enthousiaste Klant
  • Succesfactor 5. Liever een compliment dan een klacht
  • Succesfactor 6. Jij kunt het verschil maken

Klanten zorgen voor continuïteit en – even belangrijk- dat het salaris aan het eind van de maand op je rekening staat.

Wat is de missie en visie van het bedrijf, hoe gaan ze om met hun mensen en hoe werken die samen. Worden ze gewaardeerd? Krijgen ze regelvrijheid?

Wat is er nu mooier dan trots zijn op je bedrijf, op je producten en op je service. Feike heeft gelijk. Plezier in je werk straalt uit en dat merken de klanten.

Wat mijzelf erg aanspreekt is de focus op het positieve. Volgens Feike  wordt te vaak gekeken naar zaken die niet goed gaan, terwijl veel meer geleerd kan worden van zaken die wél goed gaan. Daar ligt de basis voor het succes. Acteren en coachen op pluspunten geeft veel meer energie en resultaat. Iedereen krijgt toch liever complimenten dan klachten? In dat verband zet hij je ook aan het denken. In veel bedrijven is er een protocol voor klachten. Waar is het protocol voor complimenten…?

Het boek is vlot geschreven en toegankelijk. “Feest der (h)erkenning” en  “food for thought”. Het staat vol met waardevolle tips, die je direct kan toepassen. Niet alleen voor het bedrijfsleven, maar geschikt en bruikbaar voor alle sectoren. $ucce$ verzekert!

Tot slot: De titel van het boek geeft precies aan wat het doel is: u inspireren op het gebied van Klanthousiasme. Feike Cats maakt waar wat hij beloofd! En daar ben ik dan weer klantHOUsiast over...

Koos Groenewoud, Directeur - Triple A
www.aaa.tfm.nl

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing