Vriendelijkheid kost niks, en het levert zoveel op - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Vriendelijkheid kost niks, en het levert zoveel op

Vriendelijkheid kost niks, en het levert zoveel op

12 aug 2013

Toevalligerwijs hebben we de afgelopen weken meerdere keren contact gehad met de Politie. Keer op keer sta ik versteld over de wijze waarop je door medewerkers van deze organisatie te woord wordt gestaan. Het lijkt er zo langzamerhand op alsof we "de vijand" zijn als we bellen met de Politie.

De eerste keer was midden in de nacht. We waren in Frankrijk en kregen van het beveiligingsbedrijf een inbraakmelding. Niet het leukste bericht en we konden niet direct onze eerste contactpersonen bereiken. We belden met de Politie (overigens vanuit het buitenland even zoeken welk nummer je dan moet bellen). "Hoe we het in ons hoofd haalden om met hun te bellen", was het antwoord van de dame aan de andere kant van de lijn. "Ja dat is inderdaad gek als je een inbraakmelding krijgt", zo bedacht ik me. Dan bel je natuurlijk beter met de loodgieter. Ik vroeg haar, "maar als ik nu een langslopend iemand ben en ik zie het alarm afgaan en ik bel met de Politie". "U moet niet zo moeilijk doen", was het bemoedigende antwoord aan iemand in wiens huis wellicht werd ingebroken. "Dat is nu niet zo". Gelukkig bleek het loos alarm.

Afgelopen week een volgende ervaring. Er was bij familie die op vakantie was gepoogd in te breken, maar gelukkig was het niet gelukt. Wel konden we de deur niet meer in. We belden de politie om het te melden. Opnieuw was de reactie niet hartverwarmend. We moesten bij het huis wachten tot ze tijd hadden om langs te komen. Op zich niet zo vreemd overigens. Na behoorlijk aandringen, beloofden ze om op te bellen naar een mobiel van ons een kwartier van te voren, zodat wij er dan ook konden zijn. Eenmaal daar was de burgerbehandeling ook niet om over naar huis te schrijven. Geen enkele vorm van empathie en er wordt een soort schuldgevoel aangepraat dat het maar onzin is om de Politie hiervoor te laten komen.

Vandaag de laatste ervaring. Mijn vrouw werd gebeld dat de forensische specialisten al een paar keer bij de familie tevergeefs hadden aangebeld en dat dit toch wel vervelend was als je voor niks komt. Hadden we gisteren niet even laten weten dat het handig was als ze vooraf contact zouden hebben? Met elkaar communiceren, is net zo moeilijk als met burgers.

Vriendelijkheid kost niks, en het levert zoveel op. Vroeger was de slogan: "de politie is je beste vriend". Die tijd ligt blijkbaar achter ons! Tegenwoordig zijn ze "waakzaam en dienstbaar". Ik ben bang dat menig Politiemedewerker de betekenis van die woorden anders ziet dan ik!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing