Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie juli 2013 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie juli 2013

4 jul 2013

Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme is gelanceerd en vanaf heden leverbaar!

Wat was het een leuk feestje op Kasteel Spangen tijdens de lancering van Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme. Ruim 100 Klanthousiastelingen waren aanwezig en een zelfde aantal volgde de lancering via een Livestream tot in Zuid-Afrika en Spanje aan toe. Nadat het doek was onthuld door de kinderen en de moeder van de schrijver overhandigde Feike Cats het eerste exemplaar aan zijn gewaardeerde Klantgerichtheidscollega Jos Burgers.

Waarom dit boek?
Feike Cats mag bij menig organisatie over de vloer komen en bespeurt dat er veel naar de geëigende paden wordt gekeken. Het is soms behoorlijk lastig om te helicopteren en Klantgericht te handelen. Tijds- en omzetdruk zijn daarvoor de grootste “vijanden”.
Volgens de schrijver wordt te vaak gekeken naar zaken die niet goed gaan, terwijl veel meer geleerd kan worden van zaken die wél goed gaan. Daar ligt de basis voor het succes. Coachen op pluspunten geeft veel meer energie en resultaat. Iedereen krijgt toch liever complimenten dan klachten?Het boek is opgebouwd uit 6 succesfactoren voor Klanthousiasme. Iedere succesfactor bestaat uit meerdere verhalen. Net als een enthousiaste Klant, die heeft ook altijd een verhaal en vertelt de ervaring(en) graag door.

Laat u inspireren op het gebied van Klanthousiasme. En ga er mee aan de slag. Met veel enthousiaste Klanten en collega’s als resultaat. Tel uit uw winst!

Klanthousiasme
Heeft u de term Klanthousiasme al geïntroduceerd? Gegarandeerd dat het voor een glimlach zorgt. Het realiseren van Klanthousiasme zit hem bovenal in een proactieve houding. De passie van een persoon, de wil ergens voor te zorgen en het leuk vinden om dat te doen. Het heeft te maken met het overtreffen van verwachtingen en het echt willen helpen van Klanten.
"Behandel Klanten zoals je zelf behandeld wilt worden" is een veel gehoorde uitspraak. Het klinkt leuk, maar naar mijn idee niet helemaal juist. Behandel Klanten zoals Klanten behandeld willen worden. Daar gaat het om. En met een Klanthousiaste instelling kom je dan heel ver.Laatst ging ik lunchen met iemand die diabetes heeft en daar medicijnen voor inneemt. Hij legde 2 pilletjes naast zijn bord om ze later in te kunnen nemen. De ober zag het, maar zei niks en haalde direct een glas water. Hij zette het glas neer en vroeg of mijn tafelgenoot dit kon gebruiken. Hoe simpel is het om Klanten enthousiast te maken?
Ik gaf hem na afloop, naast een extra fooi, een compliment. Het antwoord was leuk: “Mijnheer, als mijn gasten het naar hun zin hebben, heb ik ook een leuke dag”.

Deze column is geplaatst in het boek "Inspiratieboek voor Klanthousiasme". Wilt u de andere 54 columns ook lezen? Bestel dan het boek op houdenvanKlanten.nl.


Tot volgende maand en veel inspiratie gewenst!

Gedurende de maand op de hoogte blijven? Volg @HoudenvKlanten (let op de schrijfwijze) op Twitter, Facebook of wordt lid van de groep Houden van Klanten op LinkedIn.

Feike Cats
Houden van Klanten B.V.
www.houdenvanKlanten.nl
Tel: 010 - 474 0886

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..