Klantgerichtheid motiveert medewerkers - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Klantgerichtheid motiveert medewerkers

3 jun 2013

Werknemers zijn bereid om zich extra in te zetten als hun organisatie klantgericht is en als ze trots kunnen zijn. Loonsverhogingen en bonussen werken stukken minder stimulerend.

Klantgerichtheid en trots als motivatoren

Dat blijkt uit onderzoek van Adecco onder 1.100 Britse werknemers. In totaal gaf zeker de helft van de respondenten (52%) aan klantgerichtheid en trots als motivator te beschouwen voor het verrichten van extra inspanningen op de werkvloer. Daarbij is het gevoel van zelftrots de sterkste factor, met name bij 45-plussers, evenals het ontvangen van waardering van de baas.

45-plussers doen graag een stapje extra

Vooral 45-plussers zijn bereid om een extra stap te zetten bij de aanwezigheid van zaken als teamwerk, zelfvoldoening en klantenservice. Van deze groep zegt veertig procent ook regelmatig harder te werken dan vereist.

Jongeren kijken vooral naar de poen

Bij jongere werknemers wordt vooral gekeken naar financiële beloningen als motivator, al noemt 40% van hen toch ook zelfvoldoening als belangrijke reden.

‘Dit onderzoek toont aan dat werknemers - naarmate de carrière vordert – hun hoge werkethiek en passie voor hun baan blijven behouden’, concludeert Steven Kirkpatrick, marketingdirecteur bij Adecco, op basis van de resultaten. Zie hier het voordeel van oudere werknemers.

Klantgerichtheid levert dus in meerdere opzichten winst op: betere dienstverlening, meer tevreden medewerkers, meer tevreden en trouwe klanten en meer winst. Wat wil je nog meer?

Bron: HRmagazine.co.uk, Telecommerce.nl, 2012.

NOOT VAN HOUDEN VAN KLANTEN: En dat is maar één reden waarom Klantgerichtheid medewerkers motiveert. Het plezier en de uitstraling (zowel intern als extern) wordt daarbij nog niet genoemd. In tijden van crisis is Klantgerichtheid het sleutelwoord. Jammer genoeg wordt dat nog wel eens vergeten!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..