’Efficiency Albert Heijn doorgeslagen’ - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

’Efficiency Albert Heijn doorgeslagen’

9 apr 2013

AMSTERDAM - De efficiency bij Albert Heijn is doorgeslagen. Dat zegt Alfred Levi, de nieuwe directeur commercie van de supermarktketen.

„Albert Heijn werd een beetje te afstandelijk. We moeten ons realiseren dat we het allemaal voor onze klanten doen. Met een klein beetje meer warmte, persoonlijke touch, passie voor het product en liefde voor elke klant maak je een heel groot verschil”, zegt hij in personeelsblad Aha.

De liefde voor de klant wordt echter overschaduwd door het gevoel dat vooral efficiënt werken centraal staat. Daardoor is er relatief weinig tijd voor de klant. Terwijl die aandacht volgens Levi nu juist de ziel van de keten moet zijn.

Behalve liefde voor de klant moet er binnen de supermarkt ook weer passie voor het product zijn. „Mijn eerste ambitie is om de echte smaak terug te krijgen in Nederland.”

De woorden van de nieuwe directeur leverden direct reacties uit de vakbondswereld op. „Het is opvallend dat een nieuwe directeur met geen woord rept over zijn werknemers. Juist de verhoogde efficiency waarover hij spreekt, is iets wat we dagelijks merken in de distributiecentra. Er zit een enorme mechanisering in mensen door alle efficiënte processen. Zelfs in hun slaap hebben werknemers er last van. De druk is de afgelopen jaren alleen maar opgevoerd, ook op de winkelvloer”, reageert Joyce Mooring van FNV Bondgenoten.

Bron: Financieel Dagblad, 9 april 2013

Noot van Houden van Klanten: dit moet je niet zeggen, maar gewoon doen! Maar dat Levi de kern van het probleem raakt, is volslagen duidelijk!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..