Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie april 2013 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie april 2013

3 apr 2013

Waarom houd ik me ook in crisistijd bezig met Klantgerichtheid?
Een vraag zoals vele andere vragen. Een gekke vraag of juist niet? Klantgerichtheid is toch normaal? Daar doe je toch "gewoon" aan? Daar hoef je toch geen extra aandacht aan te besteden?

Klik hier voor de hele column, uit Travel Manager voorjaar 2013

Carglass snapt het
Niet voor niets wordt Carglass tijdens mijn workshops en presentaties vaak als Klantgericht bedrijf genoemd. Vandaag werden wat putjes op mijn voorruit gerepareerd.

Super aardige monteur die ook nog even de matten van de auto heeft gestofzuigd. Hij liet een boekje achter met deze tekst. Carglass mag trots zijn!

Lees verder

Onderzoek: 52 procent snelst groeiende bedrijven verhoogt marketingbudget in 2013
In 2013 is voor 74 procent van de snelst groeiende en meest innovatieve bedrijven, klantgerichtheid het meest belangrijke speerpunt. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Magis Marketing & Research. In dit rapport zijn bedrijven uit de FD Gazellen top 100 en Syntens MKB Innovatie Top 100 ondervraagd. Ruim vijftig procent van de respondenten verhoogt dit jaar zijn marketingbudget. Hierbij wordt vooral in gezet op sociale media en klantcontact.

Lees verder

Gratis stroom bij McDonald's
McDonald's gaat in Europa proeven doen met draadloos stroom. Bezoekers van de vestigingen van de fastfoodketen waar de pilot draait, kunnen straks hun smartphone gratis en zonder snoer opladen. Het Amerikaanse horecabedrijf werkt daartoe samen met het Finse PowerKiss dat speciale tafels gaat ontwikkelen waaraan gasten kunnen aanschuiven. Deze tafels stoppen op basis van Qi-technologie stroom in de accu's van telefoons, headsets of powerbanks.

Fabrikanten die deze Qi-standaard ondersteunen zijn onder andere Nokia, HTC, LG, Philips en Panasonic. Met gratis stroom hoopt McDonald's net als met gratis WiFi zijn gasten langer in de restaurants te houden, waardoor zij meer kunnen besteden aan eten en drinken. De proef draait vooralsnog alleen in Europa.

Bron : Emerce maart 2013

Noot van Houden van Klanten: Gave actie. Heeft niets met het eigen product te maken, maar zorgt er wel voor dat mensen langer in het restaurant blijven. Complimenten!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..