Onderzoek: 52 procent snelst groeiende bedrijven verhoogt marketingbudget in 2013 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Onderzoek: 52 procent snelst groeiende bedrijven verhoogt marketingbudget in 2013

15 mrt 2013

In 2013 is voor 74 procent van de snelst groeiende en meest innovatieve bedrijven, klantgerichtheid het meest belangrijke speerpunt. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Magis Marketing & Research. In dit rapport zijn bedrijven uit de FD Gazellen top 100 en Syntens MKB Innovatie Top 100 ondervraagd. Ruim vijftig procent van de respondenten verhoogt dit jaar zijn marketingbudget. Hierbij wordt vooral in gezet op sociale media en klantcontact.

Ruim tachtig procent van de snelst groeiende en meest innovatieve bedrijven uit de FD Gazellen top 100 en de Syntens MKB Innovatie top 100 heeft veel vertrouwen in 2013. Dit vertrouwen leidt er toe dat 52 procent van de ondervraagden zijn marketingbudget verhoogt. Klantgerichtheid is volgens 74 procent van deze ondernemers het belangrijkste speerpunt in dit jaar. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Magis Marketing & Research.

Uit het onderzoek blijkt dat 93 procent van de ondervraagden onderzoek uitvoert om te achterhalen hoe klantgericht ze zijn. Door 62 procent wordt dit onderzoek in eigen beheer uitgevoerd en 25 procent laat dit onderzoek uitvoeren door een extern bureau. Anderen schakelen studenten in of voeren geen onderzoek uit.

De onderzoeker heeft de meest succesvolle bedrijven ook gevraagd of ze een theoretisch model gebruiken voor hun marketingstrategie. Bijna veertig procent geeft aan een model te gebruiken. Vaak is dit een verbastering van een bestaand model, wel schijnt voorkeur te worden gegeven aan Kotler, AIDA of het business model canvas. Respondenten die geen model gebruiken zeggen boerenverstand of hun intuïtie te gebruiken.

Volgens 82 procent van de respondenten gaat ketensamenwerking dit jaar een vlucht nemen als het gaat om marketingkanalen. Ook zegt 76 procent dat zakelijke apps een vlucht zullen nemen en 57 procent zegt dat dit gaat gebeuren met mobiele marketing. Volgens twintig procent zal direct mail een grote duik nemen in 2013. Briefpost blijft volgens 81 procent gelijk.

Als de respondenten gevraagd wordt naar hun prijsbeleid zegt 73 procent vast te houden aan de prijs die vorig jaar gevraagd werd. Acht procent gaat hun prijzen verlagen en negentien procent gaat de prijzen verhogen.

Aan dit onderzoek hebben 84 Nederlandse bedrijven deelgenomen uit de FD Gazellen top 100 van 2011 en 2012 en de Syntens MKB Innovatie Top 100 van 2012.

Bron: Customer Talk

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..