Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie maart 2013 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie maart 2013

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie maart 2013

19 feb 2013
1 maart Complimenten Dag

Vrijdag 1 maart is het nationale complimentendag.

En als groot voorvechter van complimenten kunnen wij deze dag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

 

1 maart Complimentendag!

3.jpg

 

Klantgerichtheid en complimenten
De belangrijkste reden om met Klantgerichtheid bezig te zijn, is naar mijn idee omdat het leuk is.
Iedereen vindt het toch fijner om een compliment te krijgen dan een klacht?

En iedereen wil zelf toch ook zo goed mogelijk geholpen worden?

Klantgericht werken, geeft energie. Het maakt het werk leuker, zowel intern als extern. Dat betekent vieren wat goed gaat en dat koesteren. En zeker ook kijken naar wat beter kan, maar dat niet de overhand laten krijgen. Vraag vooral ook aan je Klanten wat goed gaat. Waar worden uw Klanten blij van? Een simpele vraag die bijna nooit letterlijk aan Klanten wordt gesteld. Waarom niet? Het antwoord daarop kan u veel wijzer maken. U zult zien dat het werkt.

De complimentprocedure
Vrijwel iedere organisatie beschikt over een klachtenprocedure, maar vrijwel geen enkele heeft een complimentenprocedure. Dat is vreemd als je er goed bij nadenkt. Het is immers veel leuker om complimenten te krijgen dan klachten. En om deze te delen met iedereen in de organisatie. Hoe is dat binnen uw organisatie? Waar komen de complimenten binnen en worden ze ook gevierd?

Complimenten en uw website
Op houdenvanklanten.nl staat een button voor complimenten. Deze wordt gelukkig veel gebruikt. Mocht u het leuk vinden om de complimenten te lezen dan kan dat op houdenvanklanten.nl/uitspraken-klanten.
En wilt u er zelf een plaatsen dan vinden we dat natuurlijk super leuk. Dat kan op houdenvanklanten.nl/uitspraak-insturen.

Dit onderdeel is overigens het meest bezochte onderdeel van de site. Daarna volgt de lijst met Klanten en daarna de reguliere onderdelen. Bezoekers lezen graag complimenten.
Hoe is dat op uw site? Waar staan de complimenten?

Deel een compliment uit
Vergeet niet de complimentendag op een leuke manier te benutten binnen uw organisatie. Deel complimenten uit. Dat kan ook via de website http://www.nationalecomplimentendag.nl/.

Speciaal voor de complimentendag stelt Houden van Klanten 25 boeken Theorie bestaat niet! van Feike Cats ter beschikking.

Theorie bestaat niet!

Wilt u een collega complimenteren en verrassen?
Stuur een mail naar feike@houdenvanklanten.nl en een persoonlijke tekst voor uw collega.
Geef aan waar het boek naar verstuurd moet worden en wij bezorgen uw compliment.
De eerste 25 zijn de gelukkigen.

Wij wensen iedereen een leuke complimentendag!

Tot volgende maand!

Gedurende de maand op de hoogte blijven? Volg @HoudenvKlanten (let op de schrijfwijze) op Twitter, Facebook of wordt lid van de groep Houden van Klanten op LinkedIn.

Feike Cats
Houden van Klanten B.V.
www.houdenvanKlanten.nl
Tel: 010 - 474 0886

Deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Dan kunt u hier klikken

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing