Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie februari 2013 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie februari 2013

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie februari 2013

6 feb 2013

"De Klant moet ambassadeur worden van jouw onderneming"

3.jpg

 

Aandacht, aandacht en nog eens aandacht.
Dat is de boodschap die Feike Cats, spreker op de SRA Kleine Kantorendag (6 februari 2013), predikt.

"Aandacht voor de klant is de grootste attentie die je kunt geven." En juist de kleinere accountants- en advieskantoren geschikt om zich daarin van middel grotere kantoren te onderscheiden in de strijd om de Klant.

Lees verder op houdenvanKlanten.nl

KPN richt zich op bestaande Klanten (nu.nl 5/2/2013)
Dergelijke uitspraken hebben zo’n beetje alle grotere organisaties de afgelopen jaren gedaan. Hoe geloofwaardig ben je dan? KPN heeft zich volgens Houden van Klanten nog nooit serieus op bestaande Klanten gericht. Misschien dat ze eerst maar eens hoofdsponsor van Feyenoord moeten worden: geen woorden maar daden!
Lees verder op nu.nl

Wist u dat Klant idioot betekent in het Zweeds?

Een belletje kan zo handig zijn
Feike: wellicht een leuke anekdote voor je. Mijn XS4All modem ging dit weekend kapot, 1,5 uur met de helpdesk aan de lijn gezeten, geen betaalnummer, alles doorgelopen met de helpdesk. Zeer goed geholpen. Conclusie: U krijgt een nieuw modem, duurt helaas 5 werkdagen.

Tot mijn verbazing, krijg ik vandaag een email dat het modem onderweg is, dus ook perfect. Maar, hoe zou ik met een kapotte modem het e-mailtje kunnen lezen als ik geen internet heb? Gelukkig kon ik dat elders toevalligerwijs doen. Kortom, een belletje was wellicht handiger geweest.

Hoe Klantgericht is uw correspondentie?
Die vraag bekroop me na het ontvangen van 2 brieven van UPC. Deze brieven kennen een totaal verschillende opmaak en lettertype. En wat te zeggen van de adressering? Het blijft vreemd dat een bedrijf als UPC de naam van de contactpersoon niet kent.

In april stuurt men ter attentie van de Directie, in mei wordt Houden van Klanten als mogelijke heer of mevrouw aangesproken. Interessant is het feit dat in de ene brief waarin een tariefsverhoging wordt aangekondigd UPC wel het Klantnummer vermeldt. Nummers weten ze dus wel, namen niet. Hoezo voel je je bij sommige organisaties een nummer? Hoe is dat binnen uw organisatie?

Tot volgende maand!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing