UPC en haar procedures - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

UPC en haar procedures

4 mrt 2013

Dat procedures nodig zijn om processen in goede banen te laten leiden, begrijp ik als geen ander. Dat het er echter toe leidt dat er niet meer wordt na- en meegedacht, is echter vaak een vervelende bijkomstigheid.

 

Ik heb het nu toevallig bij UPC ervaren, maar daar had net zo goed menig andere, veelal grotere, organisatie kunnen staan. Bij ons in de straat is onlangs een kastje aangereden door een vrachtwagen.

We kwamen er achter dat het kastje van UPC is. Mijn vrouw trok de stoute schoenen aan en zocht contact met UPC. Na wat omwegen, kwam ze bij de juiste persoon terecht.


En ja hoor enkele dagen later ging de bel. Een monteur van UPC stond voor de deur. “Ik kom voor de storing bij u”, zo vertelde hij. Wij waren ons niet bewust van een storing, want we zijn bijzonder tevreden en alles loopt gelukkig prima. We gaven aan dat het mogelijk ging om het kastje. Hij ging even kijken en kwam binnen een minuut weer terug. Dat leidde tot een geweldige bijdrage van zijn kant. Zo erg was dat toch niet, gevaarlijk voor kinderen wel nee en dit was logischerwijs niet iets wat onder zijn verantwoordelijkheid viel. Onverrichterzake vertrok hij weer binnen enkele minuten. Hij vroeg of we de bon wilden aftekenen ???? en vertrok.

En ja als je ergens geweest bent dan zegt de procedure dat er een enquête moet volgen. Zo ook bij ons. Onderstaande bericht kwam in de mailbox.

Geachte klant,

U heeft onlangs een monteur van UPC op bezoek gehad.

UPC wil haar dienstverlening beter op uw wensen afstemmen en uw mening is hierbij van groot belang. Wij vragen u daarom om mee te werken aan ons UPC klanttevredenheidsonderzoek. Het invullen van de vragenlijst vraagt minder dan 2 minuten van uw tijd. Geeft u alstublieft uw eerlijke oordeel over onze dienstverlening en de monteur.

Alvast vriendelijk bedankt voor het meewerken aan ons onderzoek.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U snapt het al. Het onderzoek vraagt naar de ervaringen van de werkzaamheden van de monteur thuis en hoe een en ander is opgelost. Dat de man bij ons helemaal geen werkzaamheden heeft verricht en daar ook niet voor kwam, doet er verder niet toe.

Het kastje staat nog steeds scheef en de kans is groot dat dit nog maanden zo blijft, tenzij die aan de andere kant wordt geraakt. De kans dat UPC zelf er wat aan komt doen, acht ik vrij klein, want het lijkt er op dat er geen procedure is voor scheve kastjes. Laat staan een enquête!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..