Het enthousiaste Klant principe - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Het enthousiaste Klant principe

Het enthousiaste Klant principe

18 mrt 2013

Voor een Klant ben ik op zoek naar een marketing/reclame bureau met veel ervaring in retail. Wie heeft goede suggesties?

Deze vraag stelde ik onlangs op LinkedIn. In mijn naïviteit dacht ik een vrij simpele vraag te stellen. Ik was namelijk op zoek naar tips. Maar dan wel tips van enthousiaste Klanten en niet van bureaus die zichzelf naar voren wilden schuiven.

Mijn profiel werd ineens door allerlei mensen uit de reclamewereld bekeken. Die wilden gelijk met me Linken. Ik werd door een tiental mensen gemaild en er waren er zelf een aantal die me belde. Ook mijn website werd vaker bezocht dan anders. En daar gingen de meeste bureaus in de fout. Immers Houden van Klanten werkt volgens het principe van de enthousiaste Klant. Ik wilde graag in contact komen met Klanten van bureaus en van hun horen waarom zij enthousiast zijn en op basis waarvan zij een bureau met Retail ervaring adviseren.

Dat bureaus zichzelf aanprijzen, lijkt me vrij logisch. Ik heb immers nog nooit een website gezien waarin een organisatie zegt vooral geen zaken met ze te moeten doen en waarin ze aangeven geen kwaliteit te leveren.

Een enthousiaste Klant heeft een verhaal en vertelt dit graag door. Die “gunt” zijn leverancier nieuwe Klanten en vindt het leuk als het hun goed gaat. Ik had het dus leuk gevonden als ik veel tips op dat vlak had gekregen. Een echt creatief bureau had zelfs aan een Klant kunnen vragen of zij dat voor hun wilde doen, maar die reacties heb ik niet gekregen.

Ik postte een nieuwe update op LinkedIn: Hartelijk dank voor alle tips naar aanleiding van mijn vraag naar een goed reclamebureau. Opvallend: ik vroeg naar tips en niet naar bureaus die zichzelf graag naar voren wilde schuiven. Ik geloof namelijk in de enthousiaste Klant als Ambassadeur. Vandaar de vraag!

Iedereen die werkt volgens het principe van de enthousiaste Klant zal er alles aan doen om bestaande Klanten enthousiast te maken. Dat heeft als bijkomend voordeel dat bestaande Klanten reclame gaan maken voor uw organisatie en dus ook het aantal nieuwe Klanten zal groeien. Dit klinkt zo logisch dat je zou verwachten dat iedereen dit doet. De praktijk is echter anders. De meeste organisaties zijn druk bezig met het binnenhalen van nieuwe Klanten en zetten de achterdeur voor bestaande Klanten open. Heel erg zonde, want het kan beter, goedkoper én makkelijker. Succes!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing