Klanthousiaste alarmbellen! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Klanthousiaste alarmbellen!

Klanthousiaste alarmbellen!

25 feb 2013

Aangezien ik op maandagmorgen bijtijds in Assen moest zijn, besloot ik om de avond er voor in Assen te gaan slapen. Ik boekte een hotel in het centrum van de stad en kwam daar rond een uur of tien aan en ging naar mijn kamer. Om half 2 werd ik opgeschrikt door een oorverdovend lawaai.

Het bleek het brandalarm te zijn. Ik zal u niet lastig vallen met de inhoudelijke zaken, maar al snel bleek het loos alarm. Het werd weer stil en met de nodige adrenaline in mijn lijf stapte ik weer mijn bed in. Nog geen 15 minuten later begon het hele feest opnieuw en dat is de hele nacht zo door gegaan. Bepaald niet lekker uitrusten dus. Ik besloot er bijtijds uit te gaan en kwam rond half 8 bij de receptie. Goedemorgen zei ik tegen de zeer aardige mevrouw. Nou ik kan me voorstellen dat het voor u niet echt een goedemorgen is na zo’n nacht. We hadden een storing waardoor het alarm de hele nacht is afgegaan en niemand wist hoe het uit moest. Dat heb ik gemerkt, zo zei ik lachend. Ik ben blij dat u er om kan lachen, zo liet de mevrouw weten, want ik had net een behoorlijk agressieve dame die met het liefste te lijf was gegaan. Uiteraard krijgt u uw geld terug zo liet ze weten. Ik ging ontbijten en vertrok een half uur later na een gratis overnachting met weinig slaap.

Met welk gevoel verliet ik nou het hotel, bedacht ik me? Hoe zou ik het hebben opgelost vanuit het perspectief van de enthousiaste Klant? Het eerste deel ging wat mij betreft prima. Er werd begrip getoond en excuses gemaakt voor het vervelende voorval. Ik had ook gezegd dat ik uiteraard het geld terugkreeg voor de overnachting, maar vanaf hier had ik het anders gedaan. Mogen wij u ook het ontbijt aanbieden, zou ik hebben gevraagd. Dat had me nét een leuker gevoel gegeven dan in één keer al het geld terug. En mocht u een keer bij ons in de buurt zijn dan bieden wij u graag een kop koffie met een appelpunt aan. Dat had me een leuker gevoel gegeven en sneller een reden geweest om terug te komen. Zelfs uit negatieve zaken valt vaak wat positiefs te halen.

Fouten kunnen overal gemaakt worden en dat is helemaal niet erg. Het zit hem in de wijze waarop u ze oplost. Een gouden vraag daarbij zou kunnen zijn: hoe zou u willen dat wij het oplossen? U kent dan gelijk de verwachtingen van de Klant. Veel succes en plezier!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing