Volg Houden van Klanten
Tweets van @HoudenvKlanten
Argos in Vlaardingen wil geen Klanten
Twee weken geleden tankte ik bij de Argos. In Vlaardingen zitten behoorlijk wat benzinepompen die fors goedkoper zijn dan op de rijkswegen. Zo ook de Argos. De vriendelijke dame achter de kassa vroeg of ik wilde sparen voor parfums, maar daar had ik geen interesse in. Toen vroeg ze of ik voor korting op een wasbeurt wilde sparen en dat vond ik wel leuk.
Ze vertelde dat ik bij elke 20 liter een stempel kreeg en bij 5 stempels 50% korting ontving op een wasbeurt. Zo gezegd, zo gedaan. Gisteren toen ik weer moest tanken, dacht ik direct aan de aanbieding. De auto kon wel een wasbeurtje gebruiken. Ik tankte bijna 70 liter dus dat kon het probleem niet zijn. Of toch wel?
De dame zei dat ik maar één stempel kreeg, want per tankbeurt mocht ze maar één stempel geven. Ik zei dat het eerder anders was verteld, waarop ze liet weten dat ze eerst foutief geïnformeerd waren en dat dus ook verkeerd aan de Klanten hadden verteld. Dus als ik het goed begrijp had ik nu 3x langs moeten komen om 20 liter te tanken en dan was het wel goed geweest, vroeg ik. En ja hoor zo bevestigde zei het. In dat geval had ik 3 stempels gekregen en was de kaart ruim vol. Dat zou betekenen dat ze 3x handelingen moest verrichten en 3x de pomp bezet was, maar dat maakt blijkbaar niks uit, want toen ik dat vertelde zei ze: dat is dan maar zo.
Toen ik vroeg of ze in dit geval toch de kaart vol wilde stempelen omdat ik foutief was geïnformeerd, weigerde ze dat. Neen hoor, u heeft één keer getankt en de hoeveelheid maakt niks uit. U moet nog een keer komen om een volle kaart te krijgen.
En daar verlaat een teleurgestelde Klant de Argos shop in Vlaardingen. Ik ben per jaar goed voor 50 tankbeurten van ongeveer 70 liter, maar dat doet bij Argos niet ter zake. Mij zien ze er niet meer terug. En ik zal ongetwijfeld het stempel van vervelende Klant hebben gekregen.