Enthousiaste ervaring aangeleverd door een relatie - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Enthousiaste ervaring aangeleverd door een relatie

Enthousiaste ervaring aangeleverd door een relatie

15 jan 2013

Zo aan het begin van het jaar is het goed shoppen en ik dacht, laat ik eens kijken of ik nog ergens schoenen, een kostuum of een colbert in de sale kan aanschaffen. In mijn woonplaats Bussum, al waar de middenstand het inmiddels ook moeilijk heeft, had ik een leuk klein winkeltje ontdekt. Het zat er al bijna een jaar en ik had tot 2 maanden geleden het winkeltje eigenlijk niet opgemerkt. Ik was er de afgelopen maanden 2 keer binnen gelopen.

Het is van een jonge ondernemer die in Bussum met zijn broer ook een stomerij en kledingreparatie heeft. Ziet er echt super netjes en verzorgd uit. Hadden eerder geprobeerd om zelfgemaakte kostuums, etc. er bij te verkopen. Zijn toen overgestapt in de bedrijfskleding. Kortom, hardwerkende en creatieve ondernemers die er voor gaan in een branche die niet gemakkelijk is.

Ik stap uiteindelijk de winkel binnen en zie dat er behoorlijke sale is. Insteek was nieuwe zakelijke schoenen. Helaas heeft hij niet mijn maat. We lopen samen een beetje door zijn winkel en ik weet dat hij nog mooie colbert heeft hangen. In de sale maar dan is de prijs nog behoorlijk. Uiteindelijk pas ik er toch een paar en ja, een mooie blauw Italiaans gesneden colbert past altijd in de kledingkast. Ik besluit om de kans toch niet te laten gaan en hij overtuigt me de colbert te kopen.

Maar dan! Ik heb helemaal geen geld bij me, behalve mijn creditcard. Mijn vrouw is op pad met mijn portemonnee en al mijn pasjes. De pinautomaat doet het helaas bij hem niet en daarom kan ik niet met credit card betalen. De bank zit overigens verder om de hoek en hij zou nog kunnen vragen of ik daar nog geld kan opnemen. Hij zou ook kunnen zeggen, dat hij hem wel even apart hangt en dat ik dan vanmiddag of wanneer dan ook kan terug komen.

In tegenstelling tot dit alles merkt hij op dat ik hem gewoon kan mee nemen. Ik kijk hem verbaasd aan en zeg, maar ik moet toch betalen. De verkoper geeft aan, mensen die mijn winkel binnen komen en bij mij iets willen kopen zijn aardige en eerlijke mensen. Die vertrouwen mij, ik vertrouw hun. Ik gaf vanuit mijn eigen professie aan, maar wat nu als ik niet terugkom. Je kent me niet en ik ben hier pas 2 keer geweest. Ik kan wel nooit meer tegenkomen. Opnieuw herhaalt hij zijn eerdere verhaal en geeft dan nog maar gekscherend aan dat hij anders een foto van me ophangt. Ik zeg nog, welke foto. Vervolgens schrijft hij op een briefje zijn naam, rekeningnummer en de prijs en vraag of ik het bedrag aan hem wil overmaken.

Ik was reuze enthousiast en voelde me de koning te rijk en ik ben fan geworden van de man en zijn winkel. Als ik nog eens een colbert, een kostuum of schoenen nodig heb, dan weet ik zeker dat ik eerst bij hem lang ga ipv alle andere grote winkelmerken. Een ondernemer die zo voor zijn klanten gaat in een toch wel economisch moeilijke tijd, verdient een pluim. Bij deze dus. limitato.nl

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing