Groot, groter, grootst! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Groot, groter, grootst!

2 jan 2013

Vanmorgen moest ik even met mijn auto naar de garage. Een bedrijf waar ik al sinds 1986 kom. De receptie van de werkplaats wordt al jaren door prettige mensen bemand. Ze weten wie je bent, welke auto je hebt en welke voorkeuren je hebt. Niets bijzonders, maar wel erg prettig. Afgelopen jaar is het bedrijf overgenomen. Gedwongen door de importeur hebben de organisaties schaalgrootte nodig.

De directeur van "mijn garage", die er ook al een jaar of 30 zat, is van het toneel verdwenen. Sinds die tijd is de verandermachine in volle gang. Er lopen steeds meer “pakken” rond en de vertrouwde sfeer wordt met kundige precisie de nek om gedraaid. Zo ook vanmorgen toen ik de werkplaats binnenliep. Slecht één van de vijf personen ken ik nog, de anderen niet eens van gezicht. Uiteraard liep ik gelijk naar de bekende contactpersoon. Ik hoorde dat er 2 op vakantie waren en één is overgeplaatst.

Alle veranderingen zullen ongetwijfeld voordelig zijn voor de organisatie bezien vanuit efficiency en kosten, maar het lijkt er op dat de Klant in dat proces totaal niet belangrijk is. Dat het enthousiasme van de Klant een knauw krijgt als er vervolgens geen verbeteringen zichtbaar zijn, mag duidelijk zijn. Daar gaat het vertrouwde gevoel.

Ik wil alle Directies en Managers van Nederland bij deze oproepen om bij alle veranderingen ook een beetje rekening te houden met wat de Klant er van vindt. Ik heb vandaag besloten om in het vervolg naar het plaatselijke onafhankelijke autobedrijf te gaan. De factuur is de helft van de officiële dealer en daar hebben ze geen Directie en Management in “pakken”. Daar weten ze wie je bent. En staat de Klant centraal.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..