Voorbeeld, voetbal, politiek en Klanthousiasme - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Voorbeeld, voetbal, politiek en Klanthousiasme

Voorbeeld, voetbal, politiek en Klanthousiasme

17 dec 2012

Vanmorgen bij het ANP nieuws kwam het "verrassende" bericht dat de regeringspartijen vinden dat de profvoetballers zich bewuster moeten zijn van hun voorbeeldrol. Dat is nog eens een schokkende mededeling van de heren en dames politici. Natuurlijk hebben ze gelijk dat het totaal niet verwonderlijk is dat de amateurs zich gedragen zoals ze de profs zien doen.

Wie afgelopen week (bijna 2 weken na het vreselijke incident in Almere) de profs aan het werk heeft gezien en gehoord, weet genoeg. Een weekeinde niet voetballen heeft totaal geen zin. Alles gaat weer zoals het ging. Een scheidsrechter die een bandje met respect laat zien, wordt direct met de grond gelijk gemaakt, Feyenoord – Den Haag lijkt wel een veldslag, waarbij de spelers continu doen alsof ze de eerste 3 weken niet meer kunnen lopen en vervolgens weer vrolijk rondhuppelen en de trainer van PSV maakt alles en iedereen binnen de KNVB voor rotte vis uit, omdat een speler die slaat, achteraf alsnog wordt geschorst.
En de KNVB? Van Praag spreekt prachtige woorden als een trainer van Sparta zich misdraagt, maar is volgens mij mede verantwoordelijk voor de situatie zoals die binnen het profvoetbal is. Hij loopt immers ook al enkele decennia in die wereld rond.

En toch moet ik ontzettend lachen als juist de politiek vandaag meldt dat de KNVB zich bewuster moet zijn van de voorbeeldfunctie. Want als we het dan toch over voorbeeldfuncties hebben dan wast de politiek zijn eigen handen bepaald ook niet in onschuld.
Hoeveel voorbeelden wilt u hebben? Beloftes worden net zo makkelijk verbroken als dat ze worden vastgelegd, corrupte politici krijgen uiteraard wachtgeld en bijbeunen schijnt ook meer dan logisch te zijn. En het dan raar vinden dat de maatschappij afglijdt. Zouden de spiegels in Den Haag wellicht uitverkocht zijn?

Klanthousiasme in uw organisatie: goed voorbeeld doet volgen

Wie zijn eigen organisatie Klanthousiast wil krijgen, heeft vooral succes als de Directie en het Management daarin het voorbeeld geven. En dan heb ik het niet over woorden, maar vooral over daden. U zal zien dat het werkt. Klanten en medewerkers zijn verrast. En het werkt aanstekelijk. Met betere resultaten als prettig voordeel. En het is nog leuk ook! Veel succes!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing