Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie oktober 2012 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie oktober 2012

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie oktober 2012

1 okt 2012

Aangeleverd door een relatie
Afgelopen weekend waren mijn vrouw en ik in de buurt van Gulpen. Ik moest nog aan jou denken bij twee ervaringen van Limburgse gastvrijheid. Twee verschillende restaurants, twee keer een verschillend gevoel. Raad eens waar ik mij als gast meer welkom voelde ;-)


(klik op de afbeelding voor een grote versie)

  1. Kleine trek geldt niet voor volwassen: "kindergerechten natuurlijk alléén voor kinderen tot 12 jaar" (legitimatie mee?) en "wij rekenen uitsluitend per tafel af" (een gewaarschuwd mens telt voor twee!)
  2. Geweldig: gratis uitzicht! (en een besteld stokbrood hamburger bleek een dubbele hamburger te zijn. Royaal!)


(klik op de afbeelding voor een grote versie)

Voor Klanten ben JIJ de organisatie!
Klanten zien iedere medewerker met wie zij in contact komen, ongeacht zijn positie, als dé vertegenwoordiger van de organisatie. Klanten willen namelijk iets kopen, een oplossing voor een probleem, een klacht melden of gewoon prettig en deskundig worden bejegend. Klanten zijn er dus niet mee bezig op welke afdeling jij werkt, hoe de organisatiestructuur eruitziet, wie je collega’s zijn of hoe de manager jou behandelt. In de kern neemt de Klant iedere vertegenwoordiger van een organisatie als dé organisatie waar. Als medewerker heb je dus een unieke kans om het Klanthousiasme te beïnvloeden, in positieve of negatieve zin.

Het gaat om creativiteit
Klanthousiasme creëer je vooral ook door creativiteit. De wil om anders te denken en Klanten te verrassen. Een prachtig voorbeeld heb ik afgelopen zomer ervaren tijdens een vliegreis met Jet Air. In plaats van de saaie veiligheidsinstructie voor vertrek hebben ze een geweldig filmpje gemaakt. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo goed heb opgelet.
Kijk en geniet. Dat kan bij uw organisatie ook!

Simpel en leuk

Geachte heer Cats,

Wij willen u hartelijk danken voor de moeite die u genomen hebt ten aanzien van het sturen van een compliment voor de Audi-dealer Van Beijnum. Wij zullen dit terugkoppelen aan de betreffende dealer die dit compliment zeer zeker op prijs zal stellen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Audi Klantenservice

Gelukkig zijn er ook nog organisaties waar je met Belgische Franken mag betalen!


Tot volgende maand!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing