Denkt de Rabobank serieus dat ondernemers blij worden van deze boodschap? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Denkt de Rabobank serieus dat ondernemers blij worden van deze boodschap?

14 aug 2012

Vandaag ontving ik een kaart van de Rabobank. Mijn aandacht werd getrokken door de tekst op de voorkant. Op zich positief dat een kaart de aandacht trekt, maar niet als die aandacht negatief is. De kopregel luidt “Bestaat uw onderneming volgend jaar nog?"

Voor een bank die Klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft staan, is dit voor mij een onbegrijpelijke boodschap. Hier word je als toekomstige Klant toch bepaald niet enthousiast van. De booschap wordt op de achterzijde bepaald niet beter. "Nederland verkeert in een economische crisis. Dat zal u niet zijn ontgaan. Met de val van kabinet Rutte weet niemand waar het naartoe gaat."

Verderop nog zo’n interessante boodschap: "Daarnaast bieden we speciale producten, zoals de eVisie, de Rabo Bankieren App en de sectorgame." Ik weet natuurlijk niet hoe het andere ondernemers vergaat, maar ik sta nou niet direct juichend bij de telefoon van dergelijke berichten. Hoe denkt u dat de lezer zou reageren als op de voorkant zou hebben gestaan: "Hoe zou u het vinden als uw onderneming er volgend jaar beter voor staat? Wij helpen u daar graag bij".

Denken vanuit de (potentiële Klant) is en blijft moeilijk, maar wel een belangrijke voorwaarde voor Klanthousiast ondernemen. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de medewerkers van de Rabobank zelf heel enthousiast worden van deze boodschap. Laat staan dat ze die positief kunnen overbrengen!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..