Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie augustus 2012 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie augustus 2012

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie augustus 2012

2 aug 2012

Leuke acties kunnen zo simpel zijn
Autoverzekeraar All Secur bedacht een simpele, maar bijzonder leuke actie. Alle Klanten kregen een waardebon aangeboden voor een gratis zomercheck op 8 essentiële punten bij Kwik Fit. Zo gezegd zo gedaan. De ontvangst bij Kwik Fit was top en na afloop kreeg ik een gratis wasset mee. All Secur is weer een enthousiaste Klant rijker!
Lees verder op houdenvan Klanten.nl

Hoe Klantgericht is uw correspondentie?
Die vraag bekroop me na het binnen krijgen van 2 brieven (brief 1 en brief 2) van UPC in april en mei. Deze brieven kennen een totaal verschillende opmaak en lettertype. En wat te zeggen van de adressering? Het blijft vreemd dat een bedrijf als UPC de naam van de contactpersoon niet kent. In april stuurt men ter attentie van de Directie, in mei wordt Houden van Klanten als mogelijke heer of mevrouw aangesproken.

Lees meer op houdenvanKlanten.nl

Goedemorgen! Dat kan het verschil al maken!
Afgelopen weekeinde zat ik met een vriend te praten over de wijze hoe mensen met elkaar omgaan. Hij zat te klagen dat dit steeds minder wordt. "Kijk bijvoorbeeld bij het hardlopen", zo zei hij. "Het aantal mensen dat nog gedag zegt wordt steeds kleiner". Ik gaf aan dat ik het daar helemaal niet mee eens ben. "Tegen mij zeggen vrijwel alle mensen gedag als ik aan het hardlopen ben", zo liet ik hem weten.

"Ja dat zal natuurlijk wel weer bij mijnheer Klanthousiasme zelf”, zo antwoordde hij spottend. "Daar geloof ik geen bal van". Ik nodigde hem uit om een keer mee te lopen.
Zo gezegd, zo gedaan. Als ik iemand tijdens het hardlopen tegen kom dan zeg ik zelf altijd gedag. Het gevolg is dat vrijwel iedereen gedag terug zegt. "Ja, nu begrijp ik het. Zo kan ik het ook", zo liet hij verontwaardigd weten. "Dan zouden bij mij ook veel meer mensen gedag zeggen."

En daar ligt nou net de sleutel van Klantgerichtheid. Iedereen kan immers invloed op hebben op Klantgerichtheid, als je maar wil. Door zelf de toon te zetten en niet eerst de ander af te wachten, kan je een grote invloed hebben op Klantencontact. Dat kan en mag je van iedere medewerker vragen in een organisatie. Van "hoog tot laag". Is dat binnen uw organisatie geregeld? En hoe staat u er zelf in?

Vaak wordt mij gevraagd waarom ik zo'n voorstander ben van Klantgerichtheid. Naast het feit dat het onder de streep veel meer oplevert, zit hem dat vooral in de lol. Het brengt veel meer plezier binnen een organisatie en dat heeft op veel aspecten een positieve invloed. Dat kan beginnen bij "goedemorgen". Zo simpel is het. Veel succes én plezier!

Waanzinnig gaaf filmpje van Jet Air
Hoe je met een beetje creativiteit mensen over iets standaards enthousiast kunt krijgen. Chapeau!

Klanthousiasme
Wat ligt er in uw organisatie vast om Klanten enthousiast te krijgen?
Deel het via houdenvanKlanten.nl

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing