Hoe Klanthousiast is het Nederlands voetbalelftal? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Hoe Klanthousiast is het Nederlands voetbalelftal?

18 jun 2012

Die vraag kwam bij me op na 2 wedstrijden van de Oranje mannen gezien te hebben. Ik mag bij veel organisaties binnen kijken. Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle organisatie is het plezier dat medewerkers hebben in hun werk. Ze stralen het uit, collega’s voelen het en Klanten merken dat direct. De collegialiteit neemt enorm toe. En ook tegenslagen of fouten kunnen in zo’n geval veel makkelijker worden opgevangen. “Waar worden medewerkers blij van?” Dat is een vraag die ik vaak stel binnen organisaties. Opvallend genoeg wordt die vraag maar weinig gesteld, terwijl iedereen weet dat het antwoord hele belangrijke informatie bevat.

Als ik de parallel maak naar het Nederlands elftal dan heb ik het gevoel dat Bert van Marwijk die vraag niet heeft gesteld. De spelers stralen zo weinig enthousiasme uit dat je er bij voorbaat al droevig van kan worden. De tegenstander ziet en voelt dat ook. De bereidheid om voor elkaar een stap extra te doen was bij de Denen en de Duitsers overduidelijk zichtbaar. En bij Nederland? Wesley Sneijder maakte overduidelijk een wegwerp gebaar richting John Heitinga en Arjan Robben wisselde door over de boarding te springen. Wat is dat dan voor signaal? Zonder enthousiasme is het vrijwel onmogelijk om succesvol te zijn. En natuurlijk, als je wint dan wordt je steeds enthousiaster. Maar als de basis niet klopt, is de kans op succes gering. Hoe is het met het enthousiasme van uw medewerkers gesteld?

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..