Bol.com schaft verzendkosten af - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Bol.com schaft verzendkosten af

Bol.com schaft verzendkosten af

6 jun 2012

Voor veel klanten is onduidelijkheid rond verzendkosten een reden om toch maar naar een fysieke winkel te gaan. Bol.com heeft deze extra kosten daarom besloten af te schaffen.

De internetwinkel deed in de afgelopen jaren onderzoek om vast te stellen waarom klanten in Nederland en België een webwinkel boven een fysieke winkel verkiezen. Daaruit komt naar voren dat hoge en onduidelijke verzendkosten vaak nog een reden zijn om voor een fysieke winkel te kiezen. Hetzelfde geldt voor omslachtig retourneren en een beperkt bereikbare klantenservice.

Om alle drempels weg te nemen bezorgt het bedrijf bestellingen van twintig euro of meer vanaf nu gratis thuis. Dertig dagen bedenktijd en een 24 uur per dag bereikbare klantenservice zijn de andere vernieuwingen waarmee Bol.com haar klanten tegemoet wil komen.

Daniel Ropers, managing director bij bol.com: “Als grootste webwinkel van Nederland en België nemen we onze klanten serieus. Als blijkt dat er nog steeds drempels zijn, dan zien wij het vanuit onze voortrekkersrol als een verplichting om deze barrières weg te nemen.”

Tot gisteren werden bij bestellingen maximaal € 1,95 verzendkosten in rekening gebracht. Nu bezorgt de winkel alle bestellingen vanaf € 20,- kosteloos thuis, op een alternatief adres of bij een afhaalpunt naar keuze. Met het afschaffen van de verzendkosten is een investering van miljoenen euro’s gemoeid. Ropers: “Dat is fors, maar dit past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen. Nu al winkelen 8 miljoen consumenten in Nederland en België online. Wij investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.”

Noot van Houden van Klanten: fantastische actie van Bol.com. Dat is inspelen op de markt en de opmerkingen van de Klant. Het verhoogt de loyaliteit en het aantal enthousiaste Klanten ondanks dat het in eerste instantie omzet kost. Binnen no time is dat goed gemaakt. Petje af!

www.telegraaf.nl 5 juni 2012

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing