Wat een gemiste kans van Vodafone! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Wat een gemiste kans van Vodafone!

29 mei 2012

U kunt zich vast nog de brand herinneren die in april bij Vodafone plaats vond. De gevolgen waren fors, want mensen konden niet of nauwelijks van hun aansluiting(en) gebruik maken. Zo ook ondergetekende. Ik heb al jarenlang naar tevredenheid een dongel (vreemd woord trouwens), maar kon de periode na de brand daar geen gebruik van maken.

Op 12 april kreeg ik onderstaande mail van Vodafone. Ze geven daarin aan een gebaar te maken naar alle Klanten. Goede actie dacht ik in eerste instantie, want de Klanten zullen dat waarderen. Aan het einde van de mail kon ik lezen wat het gebaar was: U krijgt 10% korting op uw te betalen abonnementsprijs van mobiel breedband internet in mei 2012.
Zo dan. In mijn geval hebben we het over een korting van € 1,67. U leest het goed, er staat geen komma verkeerd.

Vodafone maakt een gebaar naar alle klanten

12 april 2012

Beste klant,

Op woensdag 4 april veroorzaakte een brand bij onze buren in Rotterdam voor enorme rook- en waterschade aan onze netwerkcentrale. Een groot deel van de netwerkapparatuur in de centrale en 700 zendmasten vielen uit. Vanaf dat moment stond alles bij Vodafone in het teken van herstel. Los van kleine in- en afstellingen, zijn de herstelwerkzaamheden voltooid. Wel kunnen daardoor her en der in het land nog incidenteel kleine storingen optreden.

In de geschiedenis van Vodafone wereldwijd was dit één van de grootste storingen ooit. Eerst konden meer dan één miljoen mensen plotseling niet meer bellen, sms’en en mobiel internetten. Een dag later was dit teruggebracht naar 700.000 klanten. Weer een dag later konden de meeste klanten weer bellen en sms’en. Wel waren er door de storing nog problemen met bijvoorbeeld voicemail, afgebroken gesprekken en vertraagde sms berichten.

Het herstel ging langzamer dan we hadden gehoopt. De back-up van het systeem en alle zendmasten moesten handmatig aangesloten en ingesteld worden. We hebben letterlijk 24 uur per dag met man en macht gewerkt aan deze enorme klus.

Tijdens zo’n grote storing wordt de rol die het mobiele netwerk dagelijks speelt pas echt voelbaar; u kunt dan niet communiceren op de manier die u gewend bent. We begrijpen hoe lastig dit is geweest. Daarom willen we iets voor u doen.

U krijgt 10% korting op uw te betalen abonnementsprijs van mobiel breedband internet in mei 2012.

We willen u bedanken voor uw geduld en support.

Op vodafone.nl/herstel vindt u meer informatie en alle voorwaarden.

Met vriendelijke groeten,

Rob Shuter
CEO Vodafone Nederland

Deze e-mail is automatisch verstuurd. U kunt niet antwoorden op deze mail.

Bijzonder is dat Vodafone onderaan het bericht aangeeft dat je niet kunt antwoorden op de mail. Op vodafone.nl/herstel dan maar even gekeken. En geloof het of niet, maar daar staat de volgende tekst: Vragen? Bel ons: Bel 1201 € 0,45 per gesprek.

Dat betekent dat ik dus in minder dan 4 minuten mijn totale “korting” naar aanleiding van de storing kwijt ben. Wat een gemiste kansen van Vodafone. Fouten worden overal gemaakt. Om Klanten tevreden of beter nog enthousiast te krijgen, is het zaak die fouten verrassend goed op te lossen. Daar is Vodafone bepaald niet in geslaagd!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..