Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie maart 2012 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie maart 2012

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie maart 2012

8 mrt 2012

Goede actie van Aegon
Enkele weken geleden ontving ik van Aegon mijn jaarlijkse afschrift van een levensverzekering. Daarbij zat een kaartje met als tekst "Spaar het milieu". Daarop stond verder de volgende tekst: "Wilt u het milieu sparen en uw beleggingsinformatie volgend jaar eerder ontvangen? Dan kunt u ervoor kiezen om uw beleggingsinformatie volgend jaar digitaal te ontvangen. Dat kan nu heel gemakkelijk". Ze vroegen om je mailadres door te geven.

Natuurlijk zit daar voor Aegon ook een groot voordeel aan vast. Zij besparen immers jaarlijks een vracht aan papier- en portokosten als ze aan een groot aantal Klanten deze informatie digitaal kunnen versturen. Om de Klant dan ook extra te motiveren om voortaan de informatie digitaal te ontvangen, steunt Aegon een goed doel. Als de Klant voor 1 mei zijn e-mailadres aan Aegon doorgeeft dan maken zij € 0,50 over aan Kika, het Alzheimerfonds of het WNF.

hvk-aegon.jpg

Wat mij betreft verdient Aegon met deze actie een pluim. Hopelijk volgen veel andere organisaties die zaken via de post versturen dit voorbeeld. En ze besparen er nog forse bedragen mee.

Verwachtingen managen voor positieve online conversatie
Door Steven van Belleghem van InSites Consulting

Velen vragen zich af wat er nodig is om klanten positief over hun bedrijf te laten praten. Iedereen droomt immers van een hoge Net Promoter Score en een stroom aan positieve tweets op Twitter. De meest creatieve en briljante campagnes worden daarbij uitgedacht. De ene keer is een dergelijke campagne een schot in de roos en de andere keer is het een slag in het water.

Toch is het antwoord op de vraag heel eenvoudig: mensen praten positief over een bedrijf als je een klein beetje meer doet dan wat wordt verwacht. Gemakkelijk, nietwaar? Lees hier verder

Waar goede service toe kan leiden!

Beste meneer Slingerland, Dit is het bericht dat ik naar het Leidsch Dagblad gestuurd heb.

Aan:
'ombudsredactie@leidschdagblad.nl'
Onderwerp: Tegelhandel Jan Groen Bleiswijk

Beste Tim,

Dit keer geen klacht, maar een compliment voor Tegelhandel  Jan Groen in Bleiswijk.

Mijn dochter en haar vriend hebben vorig jaar een heel oud huisje gekocht dat helemaal opgeknapt diende te worden. Via fam. gingen zij bij Jan Groen naar tegels kijken (11 mnd. geleden). Omdat dit bedrijf toen een actie had (btw korting) hebben ze toen van alles gekocht waaronder 50m2 plavuizen voor in de huiskamer. Deze zijn apart gezet tot dat zij ze nodig hadden. Nu zijn ze zover dat ze een keuken konden uitzoeken, maar dat was nog niet eenvoudig, wegens hele erge smaak verschillen tussen dochter en haar vriend. Uiteindelijk toch een keuken gevonden die zij beiden heel erg mooi vonden, er was alleen 1 probleem. Paste totaal niet bij de uitgezochte kleur vloer. Vandaag zijn dochter en ik naar Jan Groen gegaan en ondanks dat zij niet verplicht waren de tegels om te ruilen heeft de verkoper een heleboel moeite gedaan om dit toch mogelijk te maken. De tegels werden omgeruild en als klap op de vuurpijl mochten zij ook het kortingsbedrag (btw) op de nieuwe tegels meenemen. Grote klasse dus van Jan Groen in Bleiswijk die wij graag een compliment maken hiervoor.

Perfect is ook het antwoord van de Directeur. Nog even een extra aandacht moment!

Dag mevrouw Koot,

Fijn om te lezen dat we uw dochter en haar vriend naar tevredenheid hebben kunnen helpen. Positieve reacties van onze klanten zijn de beste reclame. Daar kan geen actie tegenop!

Uw positieve waardering zullen wij doorgeven aan onze mensen.

Hartelijk dank voor uw moeite!

Met vriendelijke groet,
Arrian Slingerland
Directeur

hvk-jangroen.jpg

 

En dan nog even dit

hvk-iknrc.jpg

Gedurende de maand op de hoogte blijven? Volg HoudenvKlanten (let op de schrijfwijze) op Twitter of wordt lid van de groep Houden van Klanten op LinkedIn.

Feike Cats
Houden van Klanten B.V.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing