Roger Federer en Klantgerichtheid - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Roger Federer en Klantgerichtheid

Roger Federer en Klantgerichtheid

20 feb 2012

Afgelopen week mocht ik meerdere dagen op het ABN AMRO tennistoernooi aanwezig zijn. Mijn zoon was daar 4 dagen ballenjongen. Dat geeft je als ouder wat meer kans om ook achter de schermen te kijken. Het toernooi wordt echt geweldig georganiseerd. Aan vrijwel alles is gedacht en het is echt een feest om daar te zijn. Dit jaar was Roger Federer op het toernooi aanwezig en toen ik gisteren weer van hem zat te genieten, schoot het door mijn hoofd dat deze man niet alleen sportief een topper is, maar ook op het vlak van Klantgerichtheid.

ABN Tennistoernooi: Roger Federer en Klantgerichtheid

Ik kan wel 20 voorbeelden opnoemen van zijn Klantgerichtheid. Trainen met del Potro, trainen met Schoorl, een super tie break met Sijsling, vervolgens nog een tie break spelen omdat hij het sneu vond zo snel klaar te zijn, een high five voor de ballenjongens bij binnenlopen, aandacht voor de mascotte die aan zijn hand liep, 7 interviews in 3 talen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wellicht denkt u wat dit dan met onze Klantgerichtheid van alle dag te maken heeft? De link is wat mij betreft snel gemaakt. Waar ter wereld Federer ook komt, overal is hij de held en overal willen de mensen aandacht van hem. En waar hij ook komt, hij geeft die aandacht alsof het de eerste keer is. Hij overtreft de verwachtingen en doet “gewoon”. En dat gewoon doen, is in Klantgerichtheid nou juist zo bijzonder.

Altijd klaar staan als er ruimte voor is en je oprecht bezig houden met de Klant. Voor Federer is het publiek immers een van zijn Klanten. Ze dragen hem op handen. En dat is niet voor niks. Ook zijn tegenstanders hebben groot respect voor hem. Gisteren moest hij in zijn beweging tijdens een service even stoppen omdat een dame in het publiek lawaai maakte. Op zo’n moment biedt hij aan zijn tegenstander een oprecht excuus aan. Zie het maar als onverwachte aandacht. En juist dat laatste maakt een Klant zo enthousiast. En over enthousiaste fans heeft Federer bepaald niet te klagen. En terecht!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing