Gastblog Marina Laboyrie: Scoren met Service - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Gastblog Marina Laboyrie: Scoren met Service

Gastblog Marina Laboyrie: Scoren met Service

7 feb 2012

Mijn dag begon met auto problemen. Net een nieuwe auto, ook dat nog. Word je niet blij van… Maar het werd toch een bijzondere ervaring die ik hier even wil delen.

Vanmorgen bij het starten bleven er allemaal alarmerende lampjes op het dashboard branden. Gaat wel over, dacht ik hoopvol. Maar niet dus. Toch maar even langs de VW garage Heron, in Koog aan de Zaan, gegaan.

Een zeer vriendelijke jongeman, stelde zich voor als Ger, stond mij te woord. Nadat ik hem had uitgelegd wat er aan de hand was, gaf ik hem mijn sleutel. “Oh, wat vervelend! Nou we gaan er even naar kijken, mevrouw. Neemt u lekker een kopje koffie, thee of glaasje sap en neem er gerust een croissant of rozijnenbroodje bij.” Zo! Dat is nog eens gastvrij!

Na een klein half uurtje kwam er een andere jongeman naar me toe. Hij had, zo bleek,  de auto nagekeken, -gelezen en gereset. Hij had een rapport van het lezen van de electronica en legde het aan mij en Ger uit. Niks aan de hand gelukkig. En het rapport mocht ik meenemen. Ik hoefde niets te geven. Ik hoefde alleen maar te ontvangen: een mega- goed gevoel over zo’n geweldige service.

Toen ik er even over nadacht realiseerde ik me dat ik wel héél erg blij was. Hoe komt dat toch? Ik denk dat het is omdat het vaak zo áfwezig is. En als je dan wel vriendelijk te woord wordt gestaan, aandacht krijgt, service krijgt, ben je eigenlijk (aangenaam) verrast. Ietwat overdreven misschien maar dat sloeg bij mij door naar een gevoel van verrukking.

Zo ontzettend moeilijk moet het toch niet zijn. Deze garage doet eigenlijk gewoon wat je mag verwachten. Maar hé…dat is het! Verwachtingen… Helaas is een dergelijke gewone service niet ‘gewoon’. Dus als je het dan wèl krijgt, raak je in verrukking (ik dan). Dat betekent dus dat je als bedrijf heel makkelijk kunt scoren. Of is dit te simpel gedacht van mij?

Bron: www.tersprake.com

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing