Neemt Transavia de Klant nou juist wel of helemaal niet serieus? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Neemt Transavia de Klant nou juist wel of helemaal niet serieus?

Neemt Transavia de Klant nou juist wel of helemaal niet serieus?

1 feb 2012

Nadat ik al eerder een ervaring heb gehad met een enquête van Transavia tijdens een vlucht kreeg ik vandaag een verzoek om mee te werken aan een ander onderzoek. Hieronder staat de uitnodiging.

Geachte heer Cats,

U bent klant bij transavia.com. Om beter inzicht te krijgen in uw wensen tijdens het reizen willen we u graag uitnodigen om een korte vragenlijst in te vullen. Wij stellen uw bijdrage bijzonder op prijs. Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 5 minuten tijd in beslag nemen.

Vul de vragenlijst uiterlijk 5 februari in en maak kans op 2 gratis retourvluchten* naar een transavia.com bestemming naar keuze! De winnaar ontvangt persoonlijk bericht per email.

Wij hopen u snel weer aan boord te mogen verwelkomen.
Met vriendelijke groet,

 

Ik klikte op de link en kreeg vervolgens een tekst te lezen waarin ze aangaven mij graag beter te willen leren kennen. Vervolgens kreeg ik onderstaande vragen over karakterkenmerken, huishoudens, waarden, beroepen en hobby’s. Ik bedacht me direct wat dat met mijn reizen via Transavia.com te maken had, maar kreeg nergens uitleg op die vraag. Na 2 uiterst merkwaardige vragen over mijn karakterkenmerken en typeringen over ons huishouden viel ik bijna van mijn stoel toen ik de volgende vraag las: “Welke 7 beroepen vindt u, ongeacht uw eigen werksituatie, het beste passen bij u?” Ik keek snel om me heem of Frans Bauer ergens met een verborgen camera stond opgesteld, maar dat was niet het geval. Nogmaals las ik vraag, maar het stond er echt!

In de vorige weblog schreef ik al hoe Transavia over die enquête kon denken dat het nuttige informatie biedt, maar in vergelijking met deze enquête neem ik dan toch mijn woorden terug. Wie verzint het dat dergelijke vragen als in dit onderzoek informatie bieden waar men wat mee kan, maar erger nog, wie denkt dat een Klant deze vragen serieus invult? Waar slaat dit op? Ook de vragen die daarna volgden, hadden meer weg van een psychologische test, maar het is me een volledig raadsel waarom ik als Klant deze vragen moet invullen.

Wie streeft naar enthousiaste Klanten (dat is nadrukkelijk iets anders dan een tevreden Klant) weet dat het gaat om het overtreffen van verwachtingen. Wat dat betreft is Transavia opnieuw geslaagd in de opzet. Ik had namelijk nooit verwacht dat ik zulke merkwaardige vragen moet beantwoorden als het gaat om het meten van mijn enthousiasme als Klant. Wat dat betreft zijn ze goed bezig, ze blijven me verrassen!

Klik op onderstaande afbeelding voor het eerste deel van de enquête:

 

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing