Wilt u gebruik maken van onze aanbieding? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Wilt u gebruik maken van onze aanbieding?

Wilt u gebruik maken van onze aanbieding?

9 feb 2012

Afgelopen week was ik op weg naar Amsterdam en mijn trouwe voiture had hoog nodig behoefte aan drinken. Normaal gesproken heb ik dat tijdig in de gaten en tank ik bij een onbemande pomp. Ik kwam er achter dat ik dit niet alleen doe vanwege de lagere prijs, maar ook vanwege de "behandeling" bij een bemand station.

Nadat ik had getankt, liep ik naar binnen en vertelde de niet vriendelijke noch onvriendelijke caissière mijn pompnummer. En toen kwam de vraag met de allerhoogste verveling: "Wilt u gebruik maken van onze aanbieding? Deze week 2 pakjes kauwgom voor slechts 1 euro."

Aan haar kan je zien en horen dat ze dit verplicht moet vragen, maar dat ze er totaal geen zin aan heeft. Ze raakt er gedemotiveerd van om dat 500x op een dag te moeten vragen. En dan hebben we het nog niet over de reacties van de Klanten. Persoonlijk moet ik er niks van hebben. Ik kom voor benzine en als ik iets anders wil hebben dan pak ik het. En als ik de aanbiedingen wil zien dan kijk ik zelf wel. En met mij geldt dit voor een groot aantal mensen.

Waarom dan toch deze vragen stellen? Zou de baas denken dat de extra omzet zo hoog is dat de irritatie van de eigen medewerkers en vele Klanten dan maar op de koop toe genomen moet worden? Het zou zo maar kunnen, maar voor mij is het een reden om er niet te tanken.

Onderschat niet wat dergelijke acties voor een invloed hebben op het eigen personeel. Met enthousiaste medewerkers heeft u veel meer kans om enthousiaste Klanten te realiseren. Bij benzinestations hebben ze dat volgens mij nog niet zo goed begrepen.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing