Centraal Beheer doet zijn uiterste best om een bestaande Klant weg te jagen - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Centraal Beheer doet zijn uiterste best om een bestaande Klant weg te jagen

14 dec 2011

Ik ben al een behoorlijk aantal jaar Klant bij Centraal Beheer voor een autoverzekering. In het kader van meer verzekeringen verkopen aan bestaande Klanten ontving ik in het verleden van Centraal Beheer regelmatig aanbiedingen voor caravanverzekeringen, overlijdensverzekeringen en ga zo maar door.

Ik heb ze meerdere malen telefonisch en schriftelijk gevraagd om mij die aanbiedingen niet te sturen. Zonde van papier en porti en bovendien verhoogt het bij mij de irritatie. Ik heb namelijk geen caravan en ik heb helemaal geen behoefte om me te verzekeren voor als ik dood ga. Ik heb ze toen geadviseerd om eerst aan Klanten te vragen of ze aanbiedingen willen ontvangen en zo ja op welk gebied. Dat heet met een mooi woord permissie marketing. De Klant geeft toestemming om geïnformeerd te worden over onderwerpen die hem of haar aanspreken. Die vraag is mij nooit gesteld, met als gevolg dat ik in de systemen heb laten zetten geen reclame te willen ontvangen.

Tot afgelopen week. De heer Bob Stehmann, manager marketing, stuurde mij waarin alle voordelen van de zakelijke autoverzekering van Centraal Beheer Achmea worden opgenoemd. Voor meer informatie kon ik contact opnemen met de specialisten van de Ondernemersdesk. Hoe is het mogelijk? Ik ben al jarenlang Klant met een autoverzekering en ontving dus nu een brief dat het wel heel verstandig is om Klant te worden.

Ik nam contact op met de Ondernemersdesk. Na het telefonische menu doorgeworsteld te hebben zonder de gewenste keuze te kunnen aangeven, lukte het me om iemand aan de lijn te krijgen. Een aardige jongeman begreep mijn verhaal, maar kon er weinig mee. “Dat heeft de marketing afdeling gedaan. Hier staat alles aangevinkt dat u niks wilt ontvangen”, zo bevestigde hij. “Ik snap er niets van. Zal ik u doorverbinden met de marketingafdeling, want ik kan niets voor u betekenen? Ik zou het fijn vinden als u door wilt geven dat u hier niet blij mee bent”.
Het blijft vreemd, want blijkbaar geloven ze bij de marketingafdeling het alleen maar als een Klant het zegt en niet van een collega. Zo gezegd, zo gedaan, maar hij kreeg uitsluitend voicemails en kon niemand bereiken. “Vraag dan of ze mij willen bellen”, zo gaf ik aan. Dat is helaas (nog) niet gebeurd.

Voor mij een reden om de verzekering op te zeggen en elders Klant te worden. Ik kwam erachter dat het bovendien € 200 scheelde in mijn voordeel. Vandaag daarom opnieuw gebeld met de ondernemersdesk om dit mede te delen. Een bijzonder aardige en begrijpende dame stond me te woord. Ik legde het nogmaals uit en gaf ook aan dat de verzekering elders flink goedkoper was. “Maar daar valt wellicht nog wel wat aan te doen”, kreeg ik als antwoord.

Het volgende brevet van onvermogen van het (niet) realiseren van Klantentrouw van Centraal Beheer. Als je belt en aangeeft dat het elders goedkoper kan dan zijn ze ineens bereid om wat aan je premie te doen. Klaag je nooit en betaal je jaarlijks keurig je duurder wordende premie dan hoor je niks.

Ik heb dus 2x Apeldoorn gebeld, maar zal dat voorlopig niet meer doen. Hun mailing om een nieuwe Klant proberen te realiseren, heeft bij mij het tegendeel bereikt. Frustrerend voor de aardige mensen van de ondernemersdesk, maar het is niet anders. De medewerkers van de afdeling marketing zouden er goed aan doen om een weekje bij de collega’s van de ondernemersdesk mee te luisteren en daar hun acties op af te stemmen. Gegarandeerd dat het meer oplevert.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..