De marketingstrategie van het Algemeen Dagblad - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

De marketingstrategie van het Algemeen Dagblad

23 nov 2011

Op vrijdag 11 november vulde ik een en ander op internet in om abonnee te worden van het AD. We kozen voor een aanbieding met gratis pop klassiekers er bij. We ontvingen de bevestiging, waarin stond dat we binnen 5 werkdagen de krant zouden ontvangen. Op vrijdag 18 november hadden we nog geen krant, dus maar even met het AD gebeld. Na het keuzemenu doorgeworsteld te hebben, kreeg ik een dame aan de lijn. “Neen, ik kan nog geen gegevens van u terugvinden”, was haar antwoord. Op de vraag wat dat betekende en wanneer we dan de krant zouden ontvangen kreeg ik te horen dat we nog even geduld moesten hebben en dat het dan binnen een paar dagen goed zou komen. Niet dus, op dinsdag 22 november opnieuw door het menu heen geworsteld om opnieuw mijn vraag te stellen. “We hebben op dit moment technische problemen en kunnen ons systeem niet raadplegen. Is het goed als ik u voor de middag terugbel?”, was het antwoord. Uiteraard is dat goed, maar dat telefoontje moet helaas nog steeds komen. Het AD mag mijn vrouw dankbaar zijn dat zij graag een abonnement wil, want ik was al lang afgehaakt.

Op woensdag 23 november opnieuw gebeld. En dit keer kreeg ik een bijzondere aardige en behulpzame mevrouw de Ruiter aan de lijn. Een voorbeeld voor haar collega’s. Ze bood direct haar verontschuldigingen aan en vertelde dat ze geen gegevens kon vinden, maar me direct ging helpen. Zo gezegd zo gedaan. Ik vertelde haar welke abonnementsvorm we hadden gekozen en kreeg bevestigd dat het ging om een bedrag van € 224,40 per jaar als ik een jaarabonnement nam en kreeg dan 20 CD’s met popklassiekers gratis. Ik vroeg wat een regulier jaarabonnement zonder cadeaus kost. “Dat is € 275”, zo liet ze weten. U leest het goed, want dit abonnement zonder cadeaus kost € 51,60 meer dan als je geen cadeaus wilt. Kunt u het nog volgen? Maar het wordt nog leuker, want mevrouw de Ruiter liet weten dat er ook nog een aanbieding is waarbij je een Philips tafelgrill cadeau krijgt en een kookboek van Herman de Blijker. De kosten per jaar bedragen in dit geval € 199,80. Dat is dus ruim € 75 goedkoper dan het abonnement zonder cadeaus. En laat dit dus ook € 75 goedkoper zijn dan het abonnementsbedrag dat mensen betalen die al jarenlang trouw abonnee zijn. Eens te meer wordt duidelijk dat trouwe Klanten niet worden beloond en er verstandig aan doen om regelmatig op te zeggen. En vergeet dan niet om voor de aanbieding met cadeaus te kiezen, want dat scheelt u veel geld. Er zal ongetwijfeld een marketingstrategie aan ten grondslag liggen, maar welke is mij volslagen onduidelijk.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..