Het blijft moeilijk - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Het blijft moeilijk

Het blijft moeilijk

17 nov 2011

Onlangs zijn wij verhuisd naar een nieuw adres. Voor ons een reden om als niet echt tevreden Klant afscheid te nemen van KPN. Het blijft bijzonder om te zien hoe KPN met zo'n opzegging omgaat.

Na ruim 15 jaar Klant te zijn geweest, is het bij hen nog steeds niet duidelijk dat er een verschil is tussen een bedrijfsnaam en de naam van de contactpersoon. Verder word ik niet erg vrolijk van de toon van de brief. Een bevestiging van de opzegging, maar geen enkele dank voor 15 jaar een trouwe en goed betalende Klant te zijn geweest.

Zouden ze het bij KPN gek vinden dat Klanten niet enthousiast worden?

In mei 2011 stond in Adformatie dat KPN samen met ASN Bank, Univé, Xs4All, Delta, Toyota, Total en Jumbo is uitgeroepen tot meest klantgerichte onderneming. Ze winnen een Customer Centric DNA Award. Ik ben bijzonder nieuwsgierig op basis waarvan dat is gebaseerd, want mijn ervaringen de afgelopen jaren hebben me bepaald niet tot een enthousiaste Klant kunnen krijgen. Gek genoeg zijn het vooral de procedures die niet Klantgericht zijn. Ik heb namelijk ook medewerkers gesproken die best graag Klantgericht willen zijn, maar simpelweg niet kunnen of mogen.

Mijn advies: sloop zo veel mogelijk Klantongerichte procedures en ga echt luisteren naar de Klant. Bij KPN zullen ze merken dat het binnen no time werkt!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing