Wat heeft de Klant er aan? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Wat heeft de Klant er aan?

10 nov 2011

Een vraag die volgens mij door menig organisatie te weinig gesteld wordt.

Onlangs ontving ik bijgaande brief. Om niet flauw te doen, heb ik de naam van de organisatie doorgestreept. Wie deze brief doorneemt, kan toch niet anders tot de conclusie komen dat ze bij deze brief uitsluitend van uit zichzelf hebben gedacht en dat die bovendien, gezien de spel- en tekstfouten even snel in elkaar is gezet.

De dealer heeft winterbanden wisseldagen gepland. Op zich niks mee. Maar al lezende vraag ik toch in alle eerlijkheid af wat mijn voordeel daarvan is. Ik snap dat het voor hun gemakkelijk is, maar volgens mij kan ik elke dag banden wisselen als ik dat zou willen. Daarvoor zijn ze toch een garage? Al is het midden juli en ik wil mijn winterbanden er onder zetten.

Bedenk altijd bij acties wat de Klant er aan heeft. In dat geval was dat simpel op te lossen geweest. “We doen dan gelijk even als extra service voor u een wintercheck” of iets van dien aard. Dat zou ik zeker gewaardeerd hebben. Het is eigenlijk heel simpel. De ideeën liggen voor het oprapen, maar je moet wel bereid zijn om te bukken. Wil je Klanten enthousiast krijgen dan is daar helemaal niet zo veel voor nodig, maar dan moet je wel in de voeten van de Klant kunnen en willen staan.

Een Klant wil aandacht en net dat beetje extra service. Op zich niks moeilijks aan, maar dan moet het thema wel binnen de hele organisatie leven. Wat dat betreft is hier nog wel wat te verbeteren.

 

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..