Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie november 2011 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie november 2011

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie november 2011

3 nov 2011

Dom Sagolla (medebedenker van Twitter) in Adformatie 21 oktober 2011:
Als je Twitter slim gebruikt is het zo simpel

"Hoe simpel Twitter werkt, kan ik illustreren met een voorbeeld. Toen ik hier was, wilde het hotel waarin ik logeerde (Amstel hotel) mij een goede ervaring bezorgen.

twitter.jpg

Ze gingen terug in mijn tweethistorie en kwamen erachter dat ik van skateboarden houd. Als cadeautje kreeg ik een uitje naar een skatebaan aangeboden. Het is misschien even wat werk, maar wel heel effectief."
Aldus Sagolla.

Klant & Service uit de NRC van 28/9/2011
Het was druk bij de Hema. Slechts één van de drie kassa’s was in gebruik. Ter hoogte van de langer wordende rij, wat meters verder dan de werkeloze kassa’s, zat een even werkeloze medewerkster doelloos op haar stoel rond te draaien. Voor haar nog een kassa. “Kan ik hier ook afrekenen? ‘, vroeg een vrouw met lichaamstaal waaruit alleen heel veel haast sprak. “Neen, dit is de Klantenservice”, antwoordde het meisje.

Bezuinig juist in de crisis niet op de Klant
Helaas kom ik bij behoorlijk wat organisaties die besloten hebben om te bezuinigen op de Klant in verband met de mindere resultaten.

Op zich een logische gedachte als je in de kosten moet snijden, maar naar mijn idee onverstandig. Dit is juist de tijd om te investeren in de band met de Klant. Want de Klant zoekt naar zekerheid en vertrouwen.
Ook Klanten weten dat het crisis is en voelen zich onzeker.

Door nu extra te investeren in uw Klanten, zullen de resultaten verbeteren. Juist in onzekere tijden maken negatieve ervaringen de grootste indruk. Klanten doen graag zaken met succesvolle organisaties. Door op de Klantrelatie extra in te zetten en de Klant te laten merken dat die belangrijk is voor uw organisatie, zal u via de bestaande Klanten nieuwe Klanten binnen krijgen. En dat is mooi meegenomen. Die extra inzet hoeft absoluut niet in dure cadeaus te zitten.

Een extra telefoontje doet al wonderen!

Gelezen in Management Team: Klant is helemaal geen koning
De Klant is misschien degene voor wie je het allemaal doet, maar dat maakt hem of haar nog geen koning. Zoals Henry Ford al zei: "Als ik de Klant had gevraagd wat hij wilde, zou hij hebben gezegd: een sneller paard."

Geen Klant had in de jaren ’80 aan Sony gevraagd om een klein doosje om onderweg cassettebandjes te draaien. Toch werd de walkman een ongekend succes.
Klanten zijn veel te irrationeel en onvoorspelbaar om uw organisatie volledig op in te richten.

De Trouwring: een prachtige ervaring bij Sneltoner.nl
15 juni 2011. Wat een gewone avond beloofde te worden, draaide uit op iets onvoorstelbaars. In alle drukte komt Micha met zijn kersverse vrouw het magazijn ingelopen. Met een wat ongemakkelijke houding en een zachte stem vraagt hij of wij misschien zijn trouwring hebben gevonden. Wat? Zijn trouwring?
Lees verder op houdenvanklanten.nl

Als je met 21 man naar Soldaat van Oranje wilt, mag je blij zijn als je bij de reservering geholpen wordt!
Vanmorgen zat ik vol goede moed achter mijn PC om voor 21 mensen een reservering te boeken. We willen graag op 30 december naar Soldaat van Oranje. Zo gezegd zo gedaan, zou je denken. Maar dat liep net even anders.

Via Google kwam ik op soldaatvanoranje.nl terecht. Ik klikte daar op bestellen en kwam terecht bij seetickets. Na de datum en de rang te hebben ingevoerd, voegde ik 4 parkeerkaarten en een pauze arrangement toe. Als laatste wilde ik graag voor 21 mensen bestellen, maar daar ging het helaas mis. Het maximum dat ik aan kon geven is namelijk 20.
Ik koos er voor om dan maar te bellen met het aangegeven telefoonnummer van het contact center op de site. De gesprekskosten bedragen “slechts” 45 eurocent per minuut met een maximum van € 22. Gekker moet het toch niet worden, zou je denken.
Lees verder op houdenvanklanten.nl

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing