De Trouwring: een prachtige ervaring bij Sneltoner.nl  - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

De Trouwring: een prachtige ervaring bij Sneltoner.nl

De Trouwring: een prachtige ervaring bij Sneltoner.nl

1 nov 2011

15 juni 2011. Wat een gewone avond beloofde te worden, draaide uit op iets onvoorstelbaars. In alle drukte komt Micha met zijn kersverse vrouw het magazijn ingelopen. Met een wat ongemakkelijke houding en een zachte stem vraagt hij of wij misschien zijn trouwring hebben gevonden. Wat? Zijn trouwring? De eerste gedachte die door je hoofd gaat is: “hoe krijg je dit nou weer voor elkaar”. Het is immers niet de eerste keer dat Micha iets verliest tijdens zijn werk. Een klant die cartridges in zijn pakketje verwachtte kreeg er nog een speciale verrassing bij, de telefoon van Micha! Op zo’n moment groeit de waardering voor de eerlijkheid van de klant, een klant die eerlijk meldt een telefoon te hebben ontvangen. Nadat deze herinnering de revue is gepasseerd, gaan we op zoek naar de trouwring. We doorzoeken prullenbakken, kijken onder alle paktafels en zoeken in alle hoeken en gaten. Helaas geen trouwring te vinden. Met een teleurgesteld gevoel keert hij huiswaarts. Maar natuurlijk wordt er niet zo snel opgegeven. Iedereen wordt ingeschakeld om te kijken of er misschien een mail verstuurd kan worden naar alle 329 klanten waarvan Micha de bestelling heeft verzorgd.

Op 16 juni 2011 wordt er een mail naar de desbetreffende klanten verstuurd met de vraag of zij het pakketje willen controleren op een trouwring. Een collega van ons die anderhalve maand getrouwd is, zit namelijk in zak en as. Vanaf dat moment zit iedereen in spanning te wachten. Dat zo veel klanten een reactie stuurden hadden wij niet verwacht. En dan ook nog eens reacties die je daadwerkelijk ontroerden.



“Geen excuses voor het sturen van de mail ik vind het super en hoop echt dat de ring gevonden wordt. Ik ga mijn bestelling in ieder geval goed checken”!

“We zullen kijken, m’n trouwring kan ik ook niet meer vinden, m’n vrouw heb ik nog gelukkig”.

“Allereerst van harte gefeliciteerd met je collega Micha. Helaas zat de ring niet in ons pakket, we vonden je bericht zo lief en zorgvuldig dat we toch via deze weg even reageren. We wensen Micha en partner een fijn huwelijk toe en veel geluk met zijn tweetjes”.

“Ik heb net het pakketje binnen en er zat er niet in. Ik vind het een toffe actie om zo op te komen voor je collega, en wens dat je hem vindt. Want er is maar een trouwring, de rest blijft imitatie”.

“Helaas zat er bij mij geen ring in. Wel mooi dat zo’n bericht vanuit het bedrijf in een dergelijk uitzonderlijk geval verzonden mag worden. Ik hoop echt dat Micha’s ring terecht komt”.

“Vandaag het pakketje binnen gekregen… geen trouwring. Wel een compliment voor jullie om het zo te proberen op te lossen! Succes”.

Na twee en een halve dag beginnen wij de hoop een beetje op te geven, aangezien iedere bestelling binnen 24 uur geleverd wordt. Maar dan, op donderdag 16 juni om 19:35 uur komt er een mail binnen die niemand meer had verwacht. De trouwring is terecht!

"Goed nieuws! De trouwring is terecht! Althans, in mijn pakketje zat een ring met aan de binnenzijde inscriptie “Charmelle” en “20-04-2011”. Ik neem aan dat dit de ring is die jullie zoeken”.

De volgende dag zijn we in de auto gestapt op weg naar Nijmegen. Daar hebben we de ring opgehaald. De eerlijke vinder vond het de normaalste zaak van de wereld en was dan ook stom verbaasd dat wij zijn eerlijkheid graag wilden belonen met een dinercheque. Micha wist op dat moment nog niet dat zijn ring terecht was. Alle reacties van de klanten hebben we snel gebundeld met als laatste de reactie van de eerlijke vinder. Micha was ontroerd bij het lezen van de reacties, en de blik in zijn ogen bij het lezen van de laatste reactie was met geen pen te beschrijven! Nu heeft hij niet alleen zijn vrouw maar ook zijn ring weer…

Eerlijkheid is één van de redenen waarom Sneltoner van klanten houdt!

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing