Uw Klanthousiaste organisatie

"Neen hoor, we sturen u geen aanbiedingen!"

"Neen hoor, we sturen u geen aanbiedingen!"

13 okt 2011

U kent het waarschijnlijk wel, je wordt ergens Klant en je vraagt gelijk of ze je niet lastig willen vallen met allerlei aanbiedingen, waar je niet op zit te wachten. Ik ben er heel alert op als ik via internet iets bestel. Vaak moet je dan een vinkje uitzetten dat je geen nieuwsbrief wilt ontvangen. Waarom niet andersom denk ik dan, maar daar gaat het nu even niet over.

Bij mijn verzekeraars heb ik me jaren behoorlijk geïrriteerd aan het feit dat ik allerlei aanbiedingen kreeg waar ik niet op zat te wachten. De topper daarbij vond ik de jaarlijkse aanbieding dat het nu toch echt tijd werd voor een caravanverzekering. Nu moet u weten dat ik geen caravan heb en dat ik die ook niet ga krijgen. Misschien is dat de ultieme verzekering, voor iets verzekerd zijn wat je niet bezit. Bij Centraal Beheer heb ik uiteindelijk tot en met de marketing directeur moeten schrijven om voor elkaar te krijgen dat ik GEEN post met aanbiedingen van ze wilde ontvangen, noch privé noch zakelijk.

Na de bevestiging dat ze het door zouden voeren, bleven de aanbiedingen per post toch komen. Even gebeld. Ja mijnheer, het klopt hoor. U staat er op dat u geen aanbiedingen zal ontvangen. Maar ik ontvang ze nog wel, zo liet ik weten. Dat klopt want het duurt een paar maanden voordat we dat verwerkt hebben. Ach ja, stom natuurlijk. Dat had ik best kunnen weten ondanks dat het me nooit is verteld.

Gek zo bedacht ik me. Als je je aanmeldt als Klant dan lukt het ze om dat bij wijze van spreken per gisteren voor elkaar te hebben, maar in dit geval blijkt een stuk lastiger. Een bestaande Klant een plezier doen, lijkt een stuk minder belangrijk. Gelukkig kwam het allemaal voor elkaar.

Tot vandaag wel te verstaan. Het feest lijkt opnieuw begonnen. Drs. Bob Stehmann stuurde me een prachtige brief. Dit keer over bedrijfsaansprakelijkheid.  Ik belde met het nummer dat als referentie op de brief stond om opnieuw door te geven dat ik geen post wil. Zoals zo vaak krijg je een keuzemenu. Druk 1 voor een nieuwe verzekering, druk 2 voor een wijziging op een lopende verzekering, druk 3 om een schade te melden of vragen over een afhandeling, druk 4 voor iets over beheer van verenigingen of druk 5 over een particuliere verzekering. Dat was het. Uit armoede luister ik het menu nogmaals en na de tweede keer niet kiezen, heb ik mazzel. Al onze medewerkers zijn in gesprek. Na anderhalve minuut krijg ik een mevrouw aan de lijn. Ik kan u niet helpen, ik verbind u door met de afdeling die daar overgaat”.

De afdeling die daar overgaat? Dit nummer staat toch boven de brief. Uiteindelijk bij de juiste persoon terecht gekomen. Het bestand zal wel bij de Kamer van Koophandel zijn gekocht, zo meldt hij. Ja dus? Ik ga het doorgeven mijnheer. En zij het gek vinden dat ik het gevoel heb dat ze me niet serieus nemen. De reclame werkt in ieder geval. Ik moest weer even Apeldoorn bellen.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing