Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie oktober 2011 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie oktober 2011

5 okt 2011

KLANTenSERVICE: aangeleverd door een relatie

Bij de woorden Klantvriendelijkheid of Klantenservice gaat het negen van de tien keer over een negatieve ervaring die je hebt opgedaan. Best raar eigenlijk. Tegenwoordig ervaar je een goede service als iets speciaals, terwijl het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn. De ervaring die ik onlangs heb opgedaan is daarvan een mooi bewijs.

Voor mijn schoonvaders verjaardag was is op zoek naar een mooie boormachine. Geschikt voor het gemiddelde ‘huis-tuin-keuken-klussen’, maar wel van een gedegen merk. Uiteindelijk viel de keuze op een mooi exemplaar van Makita. Al zoekende naar aanbiedingen op internet kwam ik op www.toolsenzo.nl terecht. Een verzorgde website die er betrouwbaar uitzag en een scherpe prijs (€ 30 goedkoper dan de gemiddelde aanbieder). De boormachine online besteld en aangegeven of mogelijk was om deze - in verband met de naderende verjaardag - binnen twee dagen te leveren. Na de bestelling kreeg ik direct (daar werd ik al blij van!) een e-mail dat een snelle verzending uiteraard mogelijk was. Het enige wat ik hoefde te doen, was een schermafdruk mailen van mijn online betaling (van ING naar andere bank duurt het overschrijven één dag).

Zo gezegd, zo gedaan en meteen de schermafdruk verzonden. Een half uurtje later kreeg ik een telefoontje van Tool en Zo. Helaas was het model niet meer leverbaar. Tools en Zo wilde me graag tegemoet komen en bood me voor het zelfde geld een duurdere (+ € 50,00) en nog betere Makita boormachine aan. Wat een klasse service, daar worden we enorm blij van! Daarnaast kon ik, zoals afgesproken, een dag later mijn pakket in ontvangst nemen. Vanaf nu heeft www.toolsenzo.nl uit Enschede er een Ambassaseur bij!

Weblogs Houden van Klanten

Afgelopen maand zijn er op www.houdenvanKlanten.nl weer een aantal weblogs geschreven. Opvallend genoeg reageren de organisaties waar het over gaat nooit naar ons. Een vreemde zaak, want het is een gemiste kans. Social media spelen een steeds belangrijkere invloed op de perceptie van Klanten, zowel vanwege positieve als minder positieve ervaringen.

twitter.jpg
linkedin.jpg facebook.jpg

De enige organisatie die tot nog toe binnen 24 uur reageerde op een weblog van ons is Transavia. Organisaties als De Telegraaf, KPN, de Kamer van Koophandel en het Universitair Ziekenhuis Antwerpen vonden dat blijkbaar niet nodig.

Een gemiste kans, want een klacht is nog altijd een kans en kan absoluut een enthousiaste Klant opleveren. Hoe gaat u met vermeldingen over uw organisatie in de social media om?

De gemiste kans van ongevraagde nieuwsbrieven: aangeleverd door een relatie

Het valt mij steeds vaker op dat je via de mail nieuwsbrieven krijgt waar je niet voor hebt aangemeld. Waarschijnlijk hebben de aanbieders een bestand gekocht en je op de lijst gezet. Dat feit alleen is al verwerpelijk, maar nog opvallender is het hoe vaak het voorkomt dat het AFMELDEN van zo'n mailinglist niet werkt. Vaak is er net een punt of komma in de code veranderd, waardoor het afmelden niet lukt en je dus op de mailinglijst blijft staan.

Dan kun je alleen nog maar de aanbieder aanmelden bij de spamfolder van je mailprogramma, maar daar blijft het bij. Soms ben ik best een tevreden Klant of een potentiële Klant, maar heb ik gewoon geen behoefte aan een nieuwsbrief in mijn inbox. Als afmelden dan niet lukt, is de kans klein dat ik daar nog eens als Klant kom!

Wilt u de visie van Feike Cats over enthousiaste Klanten live zien en horen?

Dat kan bijvoorbeeld op donderdag 17 november tijdens het KCC congres over “het Klant Contact Centrum”. Feike Cats is dagvoorzitter en één van de keynote sprekers. Uitgebreide informatie vindt u op www.kcc-congres.nl. Relaties van Houden van Klanten krijgen € 100 korting op de toegangsprijs van € 495. Gelieve bij inschrijving aan te geven dat u via Houden van Klanten inschrijft.

Op donderdag 10 november is Feike Cats in Nieuwegein gedurende host op het boekevent "Weet u wat de Klant wil?" Dit event wordt georganiseerd door Management Boek. Uitgebreide informatie vindt u op www.managementboek.nl. Relaties van Houden van Klanten ontvangen 20% korting op de prijs van € 295. In die prijs zit ook een mooi boekenpakket ter waarde van € 108. Aanmelden kan via: http://tinyurl.com/3fuu8vm

Ook kunt u inschrijven voor de open workshop "De enthousiaste Klant als Ambassadeur". Deze staan gepland gedurende de middag op 27 oktober in Utrecht en 22 november in Rotterdam. Meer informatie kunt u vinden op onze pagina over onze open workshops. Wellicht tot ziens op één van deze bijeenkomsten!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..