De Kamer van Koophandel wil ondernemers verder laten komen met ondernemen - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

De Kamer van Koophandel wil ondernemers verder laten komen met ondernemen

22 sep 2011

Dat vermelden ze op hun website. Afgelopen week heb ik zelf mee mogen maken wat ze daar onder verstaan. Houden van Klanten is namelijk verhuisd naar een nieuw adres. Ik heb me bezig gehouden met de adreswijzigingen. Bij vrijwel iedere organisatie in Nederland heb je de mogelijkheid om dit via de site te doen. Zo bespaar je veel tijd en postzegels. Bij de Kamer van Koophandel denken ze daar heel anders over.

Als je “adreswijziging” intypt in het zoekvenster op de site kom je bij de volgende tekst terecht:

Als er iets verandert in de contactgegevens van uw onderneming, dan moet u dat doorgeven aan de Kamer van Koophandel.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

  • Vul formulier 14 (359 kb) in en onderteken het. Onderaan het formulier staat wie mag ondertekenen.
  • Stuur het formulier, met een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de ondertekenaar, naar de Kamer van Koophandel waar uw bedrijf is ingeschreven.

Als het nieuwe adres niet overeenkomt met het privé-adres van een van de eigenaren of bestuurders, dan moet u aantonen dat u het nieuwe adres mag gebruiken voor u onderneming. Dit kan bijvoorbeeld door een huurovereenkomst of een bewijs uit het kadaster. Deze stuurt u mee met het wijzigingsformulier.

Zo gezegd, zo gedaan. Nadat het formulier van 7 pagina’s was gedownload, geprint en ingevuld moest het met een kopie van een legitimatiebewijs per post worden verstuurd. Gisteren kreeg ik het formulier per post retour. Er ontbrak iets, zo gaven ze aan. Ik moest opnieuw een uitgebreid formulier downloaden etc. etc. en daarna weer per post retour sturen.

We hebben het toch over een simpele adreswijziging die ik als eigenaar graag wil regelen?? Het liefste zo snel mogelijk.

De Kamer van Koophandel wil ondernemers verder laten komen met ondernemen. In die missie hebben ze nog een lange weg te gaan. Waarschijnlijk wisselen ze zelf nooit van adres, want anders zouden ze weten dan de huidige procedure ondernemers bepaald niet verder laten komen met ondernemen. Ik weet dat ik niet de enige ben in Nederland die zich afvraagt wat de toegevoegde waarde van de KvK is. Waarschijnlijke zijn ze sterk bevriend met TNT Post, want zij zijn een van de weinige instanties in Nederland die de voordelen van digitaal communiceren niet kennen. Procedures wijzigen, is waarschijnlijk net zo lastig als het adres.

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..