Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie september 2011 - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie september 2011

Leesvoer voor Klantgerichtheidsfans: editie september 2011

7 sep 2011

Wereldactie van Grohe

Recall-acties zijn hot. Kwade tongen beweren zelfs dat sommige product recall-acties, zoals geadverteerd in de bladen, geen ander doel dienen dan aandacht trekken voor het product en het zogenaamd goede gedrag van het bedrijf. En dat zal vast ook wel voorkomen. Bedrijven die heel goede producten leveren krijgen namelijk bijna nooit de kans te laten zien dat ze ook heel goede service kunnen bieden. Grohe is zo'n bedrijf. Maar nu hebben ze toch een erg goede service-actie uitgevoerd. Een jaar geleden kochten wij de inbouwboiler Grohe Red. Voor in de keuken: altijd kokend water, zo uit de kraan. Handig!

Afgelopen maand kregen we opeens een brief van Grohe: "een onderdeel van de boiler voldoet niet aan onze hoge kwaliteitsnormen." en "We komen uw boiler kosteloos omruilen voor een nieuwe." Niet eerst even nakijken, geen onderdeeltjes vervangen, maar gewoon in één keer omruilen! En zo gebeurde vanmorgen. Binnen drie kwartier gepiept. Elk jaar een nieuwe boiler, wat wil je nog meer? Nou, volgens Grohe misschien wel een regendouche? Dus krijg je 'voor het ongemak' ook nog een Rainshower Icon douchekop ter waarde van 119 euro.

Bron: www.dutchcowboys.nl Ma 15 augustus 2011, Ward van Beek

Bijna uitmuntend: aangeleverd door een relatie

Mijn volautomatische Jura koffiemachine was toe aan een onderhoudsbeurt (bijna 4 jaar en meer dan 13000 kopjes koffie na aanschaf). De dealer waar ik het apparaat gekocht heb, gaf aan dat wegens vakantietijd er 2 tot 3 weken wachttijd was. Daar ik dat te lang vond, zocht ik naar een andere mogelijkheid.  Dat werd dus de producent zelf, Jura in Zoetermeer. Via de telefoon werd mij meegedeeld dat het 5 werkdagen zou duren. Het apparaat gebracht en bij binnenkomst volgde na het welkom de vraag “Wilt u een kopje koffie?”. Daarna werd ons apparaat uitgelezen en kreeg ik alle info op papier.

De vriendelijke support medewerker gaf duidelijke uitleg over de procedure en de kostprijs. Op woensdag het apparaat afgeleverd en op vrijdag ochtend kreeg ik een telefoontje dat men al klaar was. Ik was in de buurt dus na 10 minuten stond ik binnen en wederom werd na het welkom een kopje koffie aangeboden. Ik had geen doos bij me voor het vervoer maar dat bleek geen probleem want een grote, stevige Jura tas werd te voorschijn gehaald. Daarbij werden schoonmaaktabletten en ontkalkingsmiddelen gegeven. Wederom werden we vriendelijk bedankt. Buiten gekomen zagen we een medewerker van Jura in de vijver voor het pand onderhoudswerkzaamheden verrichten. Hij wees mij op een paaltje in de buurt van mijn geparkeerde auto wat een obstakel zou kunnen zijn bij het wegrijden. Dit alles gaf mij een goed gevoel en kreeg sterk de indruk dat alle medewerkers klantgericht bezig zijn. De volgende keer laat ik natuurlijk hier weer het onderhoud doen! Bijna uitmuntend want de waterfilter die in het apparaat zat, was verwijderd en niet teruggeplaatst. Jammer want dan was het helemaal af geweest.

Albert Heijn wil fans creëren door meer Klantcontact

Albert Heijn is op de winkelvloer gestart met een vierjarig programma om van klanten ‘fans’ te maken. Personeelsleden krijgen vanaf nu concrete instructies van het hoofdkantoor om een ‘persoonlijke band’ met klanten op te bouwen. Dat meldt de augustuseditie van het personeelsblad.

Lees verder op: Houden van Klanten

Om stil van te worden

De wijze waarop je iets zegt bepaalt of en hoe de boodschap overkomt.

Prachtig: Bekijk het filmpje hier

(Glim) lachen of niet?

Deze leuke foto trof ik aan in het plaatselijke postkantoor achterin de Bruna-winkel. De rij was inderdaad lang. De glimlach ontbrak helaas.

Gedurende de maand op de hoogte blijven? Volg HoudenvKlanten(let op de schrijfwijze) op Twitter of wordt lid van de groep Houden van Klanten op LinkedIn.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing