Bellen marketeers van De Telegraaf hun bedrijf wel eens vanuit België? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Bellen marketeers van De Telegraaf hun bedrijf wel eens vanuit België?

Bellen marketeers van De Telegraaf hun bedrijf wel eens vanuit België?

18 aug 2011

Stel je woont in België en je hebt een abonnement op De Telegraaf. Daar zullen er toch best wat van zijn. En stel je wilt tijdens je vakantie het abonnement stop zetten of naar een ander adres laten versturen. Je hebt daarvoor een keurige servicekaart ontvangen. Daarop staat dat je dat snel en gemakkelijk kunt regelen via www.telegraaf.nl/abonneeservice. Ook staat er op de kaart dat je kunt bellen met 0031888248422.

Mijn moeder vroeg of ik het even wilde regelen. Op de betreffende site moest ik me logischerwijs eerst registeren. Aanbeland bij de postcode vulde ik die in. Nou moet u weten dan in België de postcode alleen uit 4 cijfers bestaat. Toen ik die invulde, kreeg ik de melding dat ze er geen adres bij konden vinden. Einde on-line registratie, want je kon het met geen mogelijkheid overslaan.

Dan maar even bellen met het aangegeven telefoonnummer. Ook hier wordt als eerste gevraagd naar de postcode. Ik spreek de 4 cijfers luid en duidelijk in, maar krijg het bericht van de computer dat die het niet goed heeft verstaan. Ook de tweede keer volgt het zelfde antwoord. Geen doorkomen aan en ik kan niet anders dan de lijn verbreken zonder dat ik iemand heb gesproken.

Een dag later in Nederland bel ik opnieuw met de abonneeservice. Ook vanuit Nederland wordt eerst naar de postcode gevraagd. Dit keer laat ik me na een keer de Belgische postcode geprobeerd te hebben niet foppen en spreek mijn eigen postcode in. Ik kom terecht in een uitgebreid keuzemenu, echter dat is niet wat ik zoek. Ik heb namelijk geen abonnement dus ik hoef niks door te geven. Ik wil dolgraag iemand aan de lijn krijgen om simpelweg in 1 minuut een wijziging door te geven, maar dat valt niet mee. Via via via lukt het me uiteindelijk toch.

Een vriendelijke dame leg ik een en ander uit. “Ik heb deze melding nog nooit eerder gehad”, zo meldt ze. Wil ze daarmee zeggen dat ik vreemd ben of dat zij er nog maar kort werkt? Ik heb geen idee, maar het laat het rusten. Ze bedankt me niet voor de tip om hier snel wat aan te doen. “Ik zal het doorgeven”, laat ze me in ieder geval nog wel weten.

Gelukkig kan ik de vakantie van mijn moeder doorgeven en is dat voor elkaar. Toch blijf ik met een vreemd gevoel zitten. Testen marketeers hun eigen systeem niet? Het zal wel niet, want anders geven ze niet zo’n nette servicekaart uit met oplossingen die niet werken.

Hoezo “de krant van wakker Nederland?”

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing