De Staatsloterij is jarig en u viert mee! - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

De Staatsloterij is jarig en u viert mee!

De Staatsloterij is jarig en u viert mee!

26 jul 2011

De Staatsloterij is jarig en u viert mee!
Of toch niet?

Net terug van vakantie trof ik bij de post een mailing van de Staatsloterij aan met als kop “De Staatsloterij is jarig en u viert mee!”. Dagelijks kans op 285 extra prijzen. Toevalligerwijs had ik er net ook een reclame van op TV gezien. Een leuke actie waar ik als trouwe Klant graag mee verrast word. Wij spelen geloof ik al zo’n jaar of 20 automatisch mee dus extra kans op prijs wordt gewaardeerd. De mailing was gedateerd op 4 juli. Daarin stond dat je voor 15 juli naar een site moest om je unieke code in te vullen. Wij zijn vanaf 1 juli op vakantie gegaan dus dat was niet meer mogelijk.

Balen, ik nam een kijkje op de site van de Staatsloterij. Ik vond op de homepage de volgende tekst: “Actie augustus: Kans op een jaar gratis meespelen? Vul vóór 15 augustus uw unieke code in. Mijn teleurstelling maakte weer plaats voor vreugde. Snel mijn Klantnummer en unieke code er bij gepakt. Die vervolgens geprobeerd, maar helaas. Aan deze actie kunnen wij niet meedoen, want we krijgend e melding dat Klantnummer en actiecode niet overeenkomen. Die is blijkbaar voor nieuwe spelers bedoeld. Dat die een veel langere periode krijgen om mee te doen, is op zijn minst bijzonder.

Waarom wordt deze mailing aan het begin van de zomervakantie verstuurd? De kans dat veel (trouwe) Klanten er dan niet zijn, is fors groter dan als je voor een andere periode kiest. En de kans dat je Klanten dan niet teleurstelt, is veel groter.

Hoeveel reclamemakers en marketeers zullen zich over de actie en de datum gebogen hebben? Er zal ongetwijfeld een filosofie zitten achter de keuze van de datum, maar voor mij is die onduidelijk. Een leuke actie verzinnen is één, maar uiteindelijk moet je aan veel details denken om het tot een écht succes te maken.

Wat mij betreft een gemiste kans. De Staatsloterij mag dan jarig zijn en die verjaardag graag met Klanten willen vieren, maar ik vind de keuze van het verjaardagsfeestje niet zo heel slim. “Spelers in de Staatsloterij genieten van het grootste prijzenpakket, de hoogste prijzen en de grootste winkans”, zo valt te lezen op de site. Maar dit keer weet ik niet op welke wijze wij mee vieren.

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing