Zijn er veel telefonistes die luisteren? - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Zijn er veel telefonistes die luisteren?

30 jun 2011

Onlangs had ik een bijzonder leuke opdracht om een 20-tal organisaties te bellen om de directeur over verschillende aspecten van Klantgerichtheid te ondervragen. Als ik terugkijk op het project dan komt er vooral één vraag bij me op: “Zijn er veel telefonistes die luisteren?”.

Volgende De Dikke van Dale (hij bestaat nog steeds) is een telefoniste iemand die een telefooncentrale bedient en die gesprekken aanneemt en doorgeeft. Als je gesprekken aanneemt en doorgeeft dan lijkt het mij best makkelijk dat je weet wie je aan de lijn hebt. Ik heb mijn uiterste best gedaan om mijn eigen naam en bedrijfsnaam zo duidelijk mogelijk te zeggen. Toch vroeg in meer dan 70%!!!! van de gevallen de telefoniste nogmaals naar mijn naam en/of bedrijfsnaam. Dat vind ik een bizar hoog percentage. Door in één keer te luisteren, kost het de telefoniste minder tijd en energie en is de lijn sneller vrij. Om maar enkele voordelen te noemen van in één keer goed luisteren.

Maar bovenal denk ik aan het werkplezier. Het is toch immers veel leuker om complimenten te krijgen dan klachten? Dat je jezelf uitdaagt om het zo goed mogelijk te doen. Dat je door de telefoon hoort dat iemand er zin in heeft? Dat collega’s blij zijn met jou en jij met hen? De eerste indruk is voor een organisatie van groot belang. De telefoniste is heel vaak degene die de eerste indruk bepaalt.

Hoe is dat binnen uw organisatie? Luistert uw telefoniste wel en vindt zij het leuk om op die plek te zitten? Om mensen een enthousiast gevoel te geven bij het eerste contact? Het kan u een hoop opleveren. Succes!

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing
Akkoord Niet akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons privacy- en cookiebeleid..