Accountmanager bank weet niet wat speelt bij klant - Houden van Klanten
Uw Klanthousiaste organisatie

Accountmanager bank weet niet wat speelt bij klant

Accountmanager bank weet niet wat speelt bij klant

14 jun 2011

10 juni 2011 - Accountmanagers bij banken zijn niet voldoende op de hoogte wat er speelt bij de klant. Daarom kan er niet adequaat worden gehandeld, zo blijkt uit onderzoek onder 30 middelgrote ondernemingen door Total Solutions. Bij het onderzoek werd samengewerkt met Professional Capital en Willem Verbeke van de Erasmus Universiteit. Het onderzoek biedt inzicht in de mening van de treasurers van middelgrote ondernemingen over de werkwijze van hun accountmanagers van de banken.

De accountmanagers scoren te laag op de vraag of zij door de klant als een vertrouwd adviseur worden gezien. 35% van de accountmanagers krijgt een zware onvoldoende, 40% wordt wel als vertrouwd beoordeeld. Ook grote bedrijven met een omzet van meer dan 1 miljard zijn niet tevreden over de diepgang van de kennis van hun accountmanagers. De banken werken over het algemeen meer productgericht dan klantgericht.

Banken verdiepen zich niet voldoende in hun klanten. Hoewel de banken over een schat aan informatie beschikken, delen ze te weinig kennis met de klanten. Als accountmanagers zich meer in hun klanten verdiepen en hen betere informatie aanreiken, kan dit zorgen tot beter inzicht bij de bedrijven en tot meer concurrentievoordeel.

Bron: profnews

Noot van Houden van Klanten: hoe oud nieuws toch nieuws kan zijn. De constatering kennen we al jaren. De vraag is of ze er wat mee gaan en willen doen, en zo ja wat?

Deel online

Volg Houden van Klanten

Bekijk de Klanthousiaste video's op het Youtube kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Twitter kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het LinkedIn kanaal van Houden van Klanten Volg het laatste nieuws op het gebied van Klantgerichtheid, Klantvriendelijkheid en Klanthousiasme via het Facebook kanaal van Houden van Klanten
Copyright 2010-2017 - Houden van Klanten B.V. | Klantgerichtheid | Disclaimer | Privacy Statement | Sitemap
Ontwikkeld in samenwerking met HVMP Internet Marketing